احتمال افزایش قیمت بی رویه گوشی های هوشمند در اثر اجرای طرح رجیستری

طرح رجیستری

محمدجواد آذری، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دز یک نشست خبری از اجرای طرح رجیستری برای تمامی برندهای موبایل تا پایان سال جاری خبر داد و در ادامه گفت: ممکن است با توجه به حساسیت های بازار به گوشی های هوشمند در اجرای طرح رجیستری، معترضان و مخالفانی وجود داشته باشد و علاوه بر آن افزایش قیمت بی رویه ای در گوشی های هوشمند مشاهده گردد.

ایشان در ادامه در خصوص رجیستری تمامی برندهای موبایل گفتند: هم اکنون در طرح رجیستری مبارزه با گوشی های هوشمند قاچاق وارد فاز پنجم شده ایم که در این فاز تمامی گوشی های هوشمندی که از طرق مختلف غیر قانونی وارد بازار شده اند و هزینه ی گمرکی آن ها پرداخت نشده است نهایتا یک ماه روشن می مانند و پس از این مدت بلا استفاده خواهند شد. در این نشست خبری اعلام شد که تنهاترین و مهمترین موضوع مشاهده شده در طرح رجیستری مبارزه با قاچاق کالا عنوان شد و گفته شد که مبارزه با قاچاق تنها پایش مرزها نمی باشد و بسیاری از صنایع در ایران قابلیت رقابت خود را به همین دلیل از دست داده اند.

آذری جهرمی در ادامه ی سخنان خود گفت: برخی از کالاهای قاچاق از مبادی قانونی وارد کشور می شوند و تنها اسناد قانونی مورد جعل قرار می گیرند که این یکی از انواع قاچاق می باشد ولی نوع دیگر وارد کردن کالای قاچاق دور زدن نظام گمرکی است که در این روش قطعات را به طور جداگانه وارد کشور می کنند و در داخل کشور آن ها را سرهم کرده و به قیمت جدید به فروش می رسانند.

وزیر ارتباط در خصوص قاچاق کالا گفت: مقابله با قاچاق کالا در کشور نیازمند حمایت تمامی دستگاه ها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می باشد که هم اکنون تقریبا تمامی زیرساخت های گوشی های هوشمند توسط این وزارتخانه در حال بررسی است و یک ریال از درآمد گمرکی نیز به این وزارتخانه تعلق نمی گیرد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : احتمال افزایش قیمت بی رویه گوشی های هوشمند در اثر اجرای طرح رجیستری

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *