اتومبیل خودران اپل نیز تصادف کرد !

اتومبیل خودران اپل

اتومبیل خودران اپل | از تکنولوژی های جدید استفاده شده در دنیا، در زمینه ی هوشمند تر کردن خودروها، ساخت و تولید خودروهای خودران می باشد که کمپانی تسلا یکی از موفق ترین کمپانی ها در این عرصه می باشد. در این میان کوپرتینویی ها نیز یک خودروی خودران را طراحی کرده بودند تا بتوانند با سایر برندها به رقابت بپردازند. اما امروز با انتشار خبری گویا خودروی خود را اپل نیز تصادف کرده است.

اتومبیل خودران اپل

اخیرا گزارش شده است که اولین اتومبیل خودران کمپانی اپل در ایالت کالیفرنیا با اتومبیلی دیگر برخورد نموده است اما مانند تصادف‌ های مشابه، این دفعه نیز نرم افزار طراحی شده، مقصر این تصادف نبوده است. بر اساس گزارش بخش خودرو کالیفرنیا، نزدیک به ساعت 2 ظهر، حوالی مقر جدید اپل در شهر کوپرتینو، جدیدترین اتومبیل خودران کمپانی اپل که یک لکسوس RX450h ارتقا یافته بود و سنسور‌ها و تجهیزات مخصوص به خود را حمل می نمود با یک نیسان لیف تصادف می‌ کند.

اتومبیل خودران اپل

اتومبیل خودران اپل در هنگام تصادف فقط 1.6 کیلومتر بر ساعت سرعت داشته و همچنین در حال ورود به بزرگراه لارنس شهر سانی‌ ویل بوده است که نیسان لیف با سرعت 24 کیلومتر بر ساعت از پشت به این خودرو برخورد می کند. بر اساس گزارش های منتشر شده، بر اثر وقوع این حادثه خسارت‌ های بسیاری به هر دو این خودروها یعنی لکسوس کمپانی اپل و نیسات لیف وارد شده است ولی سرنشینان این دو خودرو هیچ آسیبی ندیده‌ اند.

این تصادف نمی‌ تواند نشان دهنده‌ ی اشتباهات کمپانی اپل در نوع طراحی سیستم‌ های خودران باشد زیرا تاکنون تقریباً تعداد زیادی از تصادف اتومبیل های خودران به دلیل خطای انسانی بوده است. نکته ی جالب اینجاست که در زمان استفاده آزمایشی از اتومبیل های خودران کمپانی‌ های مختلف تصادف‌ هایی اتفاق افتاده است و در تمامی این تصادفات به بدنه‌ ی پشتی خودرو ها آسیب وارد شده است.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  1200 خودرو با وجود ممنوعیت واردات، وارد کشور شدند

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اتومبیل خودران اپل نیز تصادف کرد !

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *