آینده رنو در ایران در هاله ای از ابهام می باشد!

رنو

آینده رنو در ایران | مدیر عامل پی اس آ به حضورش در کشور ایران رای موافق داده است اما به نظر می رسد که ضعف در مدیریت کلان در صنعت اتومبیل سازی مهم ترین فاکتور انصراف از سرمایه گذاری در ایران است. با عمل غیر قانونی و همچنین غیر قابل باور کشور آمریکا در خروج یک جانبه از برجام در حال حاضر کارشناسان توجه زیادی را بر روی صنعت اتومبیل سازی دارند. در این زمینه چند کارشناس صنعت اتومبیل سازی در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کردند که با توجه به مواضع کشور های اروپایی در عرصه ی پایبندی به برجام مشکلی در فعالیت اتومبیل سازان خارجی در ایران به ویژه فرانسوی ها ایجاد نخواهد شد.

رنو

در این شرایط موجود بر طبق گذارشات و اطلاعات موجود مدیر عامل گروه های اتومبیل سازی پژو سیتروئن در آینده شاهد تولید و عرضه ورژن های جدید و تازه ی اتومبیل های فرانسوی در ایران خواهیم بود. خانم لیندا جکسون مدیر عامل گروه خودرو سازی پی اس آ در گفت و گویی تاکید کرده است که با وجود اینکه خروج آمریکا از برجام استراتژی این شرکت در کشور ایران تغییر و تحولی به خود ندیده است.

شرکت سیتروئن حدود دو سال با خرید پنجاه درصد سهام شرکت اتومبیل سازی سایپا کاشان فعالیت خودش را در کشور ایران به طور رسمی آغاز کرد، سیتروئن سی ۳ اولین محصول مشترک کارخانه ی سایپا و سیتروئن در ایران است که تولید آن به تازگی آغاز شده است و پیش فروش آن نیز به همین روال صورت خواهد گرفت. در ابن شرایط با توجه به تاکید بر مدیر عامل گروه اتومبیل سازی پژو سیتروئن مبنی بر تصمیم این کمپانی برای ادامه ی حضورش در کشور ایران در طی ماه های آینده باید شاهد تولید و عرضه ی ورژن های تازه و جدید محصولات سیتروئن در کشور باشیم.

رنو

سرمایه گذاری کمپانی محبوب سیتروئن در کنار کشور پژو در کشور ایران دور جدید فعالیت های دو سرمایع گذاری کلان خارجی صنعت اتومبیل سازی در دوران پس از برجام است، البته شایان ذکر که کمپانی هیوندای نیز پس از برجام با همکاری کمپانی کرمان موتور آغاز کرده است و محصولات خود در ایران را با همکاری همین کمپانی تولید و عرضه می کنند.
کمپانی محبوب و بزرگ هیوندای به دنبال داخلی سازی محصولات خود در کشور ایران و بر طبق آن چه که اعلام شده است تا آخر سال جاری ورژن توسان داخلی سازی شده از سوی این کمپانی عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید  خودروهای پیش خرید شده رنو هفته های آینده تحویل داده خواهند شد

در شرایطی که قرار بود کمپانی محبوب و قدرتمند رنو دور تازه ای از فعالیت‌ های خودش را در ایران از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کند، یک سری حواشی و مشکلات و همچنین اختلافات داخلی این کمپانی اجازه این کار را نداد و در حال حاظر با توجه به خروج ناگهانی کشور آمریکا از برجام این کمپانی اتومبیل سازی فرانسوی به‌ نوعی پروژه حضور در ایران و مشارکت در صنعت اتومبیل سازی را به حالت تعلیق درآورده است و فعلا به طور رسمی هیچ خبر و اطلاعیه ای در این باره از مسئولات اجرایی و همچنین مسئولان بلند پایه ی این کمپانی پخش نشده است.

رنو

برای این که این مسئله را بهتر متوجه بشیم می بایست به عقب برگردیم و داستان حضور تازه و نوین کمپانی محبوب فرانسوی یعنی کمپانی رنو را در ایران مرور کنیم، به‌ خوبی متوجه این مسئله می شویم که مانع ها و همچنین حاشیه هایی که به صورت داخلی وجود دارد اجازه نداده است که این کمپانی اتومبیل سازی فرانسوی فعالیتش را در کشور ایران آغاز کند.

همین موانع و حاشیه هایی که وجود دارد به طور جدی سبب شد که پروژه انتقال سرمایه رنو به صنعت اتومبیل سازی ایران به خودش جامه ی عمل نپوشید و این برند معروف و بسیار معتبر اروپایی تقریبا هیچ سرمایه و پولی به صنعت اتومبیل سازی کشور تزریق نکند و در نتیجه حالا هیچ مشکلی برای این که بخواهد از ایران برود وجود ندارد و به همین دلیل می تواند هر وقت که خواست چمدان هایش ببندد و از ایران برود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید ….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آینده رنو در ایران در هاله ای از ابهام می باشد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *