آیفون X تنها 357 دلار برای کمپانی اپل هزینه بردار بوده است!

آیفون X

آیفون X : گوشی پرچمدار جدید کمپانی اپل با قیمت پایه ی 999 دلار به فروش می رسد و بسیاری از کاربران گوشی های آیفون با شنیدن این قیمت از خرید این گوشی منصرف شده اند اما آیا می دانستید که این گوشی تنها 357 دلار برای کمپانی اپل تمام می شود؟!

آیفون X یکی از گرانترین گوشی های کمپانی اپل به حساب می آید که تاکنون وارد بازار شده است ولی تنها سوالی که ذهن کاربران آیفون را به خود مشغول نموده است، هزینه ی ساخت این گوشی گران قیمت می باشد. با بررسی هایی که توسط سایت های سخت افزاری گوشی های هوشمند صورت پذیرفته است هزینه ی تولید هر گوشی آیفون X را چیزی حدود 357 دلار تخمین زده اند! یعنی کمپانی اپل با فروش هر آیفون X به میزان 64 درصد سود دریافت می کند و تنها دلیلی است که باعث شده سهامداران این کمپانی را راضی نگاه دارد.

با بررسی هایی که در خصوص گوشی آیفون 8 انجام شده است گویا کمپانی اپل با فروش هر گوشی 59 درصد سود دریافت می کند و باید به این موضوع نیز اشاره کرد که آیفون X نسبت به آیفون 8 قطعات گرانتری دارد؛ برای مثال قیمت هر صفحه نمایش OLED آیفون X برای این کمپانی 65 دلار هزینه داشته در حالی که صفحه نمایش 4.7 اینچی آیفون 8 تنها 34 دلار برای اپل هزینه بردار بوده است. (چیزی حدود دو برابر)

تیم کوک، مدیر عامل کمپانی اپل نیز در یک مصاحبه ی مطبوعاتی گفت:

دلیل این قیمت گذاری برای گوشی های آیفون بر اساس میزان بهره مندی از امکانات می باشد و ما قصد نداریم از کاربران هزینه ی زیادی دریافت کنیم. آیفون X نیز از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بهره می برد و ما نیز قصد داریم هرچه سریعتر این گوشی هوشمند را به کاربران خود ارائه دهیم.

بر اساس اطلاعات غیر رسمی که در مورد میزان فروش این گوشی هوشمند منتشر شده است، احتمالا آیفون X نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس تا کنون فروش بیشتری داشته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه تغییر روش پرداخت برای حساب اپل درآیفون،آی پد و مک

نظرات در مورد : آیفون X تنها 357 دلار برای کمپانی اپل هزینه بردار بوده است!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *