آیا میخواهید حافظه خود را تقویت کنید؟

حافظه

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از افراد مطرح می باشد این است که دوست دارند همیشه حافظه ی قدرتمندی داشته باشند و به دلیل مشغله های ذهنی مختلف کارها و وظایف خود را فراموش نکنند. اساسا حافظه ی انسان ساز و کار بسیار پیچیده ای دارد که باید به مغز اجازه دهیم اطلاعات جدید را تجزیه تحلیل نماید که به آن تثبیت حافظه می گویند (اطلاعاتی که در حافظه ی کوتاه مدت ثبت شده و با انتقال به حافظه بلند مدت در آینده نیز قابل دسترسی است. اساسا این موضوع یکی از حیاتی ترین مسائل می باشد.

حتما برای شما نیز این مسئله پیش آمده است که وقتی مطلبی را پیش از خواب مطالعه می کنید، به راحتی در ذهن شما باقی مانده است؛ بر اساس پژوهش های صورت گرفته، نشان می دهد که عمل تثبیت حافظه در زمان خواب صورت می پذیرد. در زمان خواب که بدن شما در حال استراحت می باشد مغزتان شدیدا مشغول به فعالیت است و در این مدت بخش های مختلف با یکدیگر در حال تبادل اطلاعات می باشند.

بر اساس پژوهش های صورت پذیرفته در دانشگاه آلمان، اگر پس از هز آموزش 90 دقیقه چرت بزنید، می توانید فرآیند یادگیری زبان و مهارت های فنی خود را افزایش بدهید.

حافظه

دلیل دوم

بر اساس یک از پژوهش هایی که در دانشگاه نیویورک صورت پذیرفته است؛ اگر قصد دارید بعد از یک کورس آموزشی اطلاعات دریافتی خود را در حافظه ی بلند مدت خود ثبت نمایید تنها کافیست به جای آنکه کار دیگری انجام بدهید و یا یک جلسه ی آموزشی دیگری را آغاز نمایید و یا اینکه با گوشی خود مشغول شوید، کمی استراحت داشته باشید.

زمان کوتاهی را به پیاده روی بروید و یا اینکه غذایی میل کنید و ذهنتان را کمی آزاد بگذارید؛ بنابراین، در این شرایط ذهن شما می تواند با تمرکز بیشتری به اطلاعات جدید و تحلیل آن ها بپردازد و درگیر چالش های دیگر نشود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  دستگاه روباتیک پزشكي

نظرات در مورد : آیا میخواهید حافظه خود را تقویت کنید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *