آیا در مورد خواص میوه های خشک چیزی شنیده اید؟

میوه های خشک

نتایج مطالعه ای که روی 130000 نفر انجام شد نشان داد افرادی که در رژیم غذایی خود از میوه های خشک شده استفاده می کنند نسبت به سایر افراد لاغر تر هستند. زمانی که میوه ها آب خود را از دست می دهند فقط دارای فیبر و مواد مغذی می شوند.

جالب است که بدانید میوه های خشک فیبر و کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند به طوری که نیم فنجان زرد آلوی خشک 4.7 گرم فیبر دارد در حالی که نیم فنجان زرد آلوی تازه حدود 1.6 گرم فیبر دارد. بنابراین میوه های خشک حاوی مقدار زیادی اسید فولیک بوده , منبع فراوانی از ویتامین B6 و آنتی اکسیدان هستند.

هنگام استفاده از میوه های تازه و خشک باید توجه داشته باشید میزان قند های طبیعی در میوه های خشک به طور چشمگیری بیشتر است و به عنوان منبع مناسبی برای تامین انرژی مورد نیاز ورزشکاران می باشد. اما چون مقدار کربوهیدارت و قند میوه های خشک بسیار بالاست و حدود 5 برابر میوه های تازه است , افراد دیابتی باید در مصرف آن ها دقت کنند. محققان ارزیابی کرده اند هر دو قاشق غذا خوری میوه خشک حدود 15 گرم کربوهیدرات دارد.

بنابراین میوه خشک به همراه آجیل مجموعه ای از مواد مغذی و خوشمزه ای است که بسیاری از نیاز ها و قند ها و مواد ضروری بدن را رفع می کند. در نتیجه با استفاده از این مواد می توانید برای مدت بیشتری احساس سیری کرده و دیگر نیازی به خوردن غذا های بیشتری نیست چرا که قند و گلوکز برای مدت بیشتری در خون باقی مانده و نیاز به قند و کربوهیدرات را بر طرف می سازد.

مصرف توت خشک نیز به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود، زیرا توت خشک میزان قند بسیار کمی داشته و استفاده از برای افرادی که مبتلا به دیابت می باشند مناسب می باشد.

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  دستگاهی که با استفاده از امواج سطح قند خون بیماران دیابتی را می سنجد

نظرات در مورد : آیا در مورد خواص میوه های خشک چیزی شنیده اید؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *