آیا خلال دندان در مهمانی‌های غارنشینان سرو می‌شد؟

آیا خلال دندان در مهمانی‌های غارنشینان سرو می‌شد؟

تصور این که غارنشینان به دندان‌های خود خیلی افتخار می‌کردند کمی سخت است، ولی تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که اهمیت دادن ما انسان به بهداشت دهان و دندان، ریشه‌ای عمیق در میلیون‌ها سال پیش دارد. دانشمندان در حین مطالعه بر روی قسمت‌های باقیمانده از یک غارنشین بسیار قدیمی، که حدود ۱.۲ میلیون سال پیش در غار زندگی می‌کرده است، در بین دندانهایش الیاف‌های چوبی پیدا کرده‌اند. محل دقیق این الیاف‌های چوبی پیدا شده این نظریه را به وجود می‌آورد که این غارنشینان از آن‌ها به عنوان خلال دندان استفاده می‌کردند.

این یافته‌ها توسط محققین موسسه‌ای تحقیقاتی در اسپانیا و دانشگاه اتونومای بارسلونا کشف شده‌اند که در حال مطالعه بر روی استخوان فک یک غارنشینی بودند که در سال ۲۰۰۷ در شمال کشور اسپانیا کشف شده بود.

این تیم تحقیقاتی در حال مطالعه بر روی دندان‌های این غارنشین، و تجزیه و تحلیل یافته‌های خود بودند و شواهدی را یافتند که نشان میداد، غارنشینان یک رژیم غذایی متعادلی از کربوهیدرات‌ها و نشاسته از گیاهان و گوشت خام و شاید دانه‌های گیاهان، داشتند.

سرگروه این تیم تحقیقاتی، خانم کارن هاردی می‌گوید که : این شواهد یافت شده در مورد استفاده از حداقل دو نوع مختلف گیاه نشاسته‌ای، علاوه بر شواهد موجود از قبل یافت شده مبنی بر مصرف گوشت و مواد خام گیاهی، نشان می‌دهند که شاید این غارنشینان یافته شده در اروپا، درک و فهمی را از محیط خود و رژیم غذاییشان داشتند.

طبق یافته‌های این محققین، این آثار باقیمانده از صرف غذا نشان می‌دهند که غارنشینان برای تمیز کردن دندانهایشان، بهترین تلاششان را می‌کردند. این الیاف‌های چوبی غیر خوراکی یافت شده در نزدیکی شیاری در پایین دندان بوده‌اند. محلی که همیشه در بهداشت دهان و دندان بر آن تاکید می‌شود.

پیش از این نیز، در اوایل امسال الیاف‌های چوبی مشابهی در یک نناندرتال (Neanderthal) چهل و نه هزار ساله یافت شده بود.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا خلال دندان در مهمانی‌های غارنشینان سرو می‌شد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *