آیا خرید خودروهای چینی کار درستی است؟

خودروهای لیفان

چند سالی است که خودروهای چینی به بازار وارد شده اند و توانسته اند مشتریان زیادی را بدست بیاورند و به دلیل آپشن های زیادی که دارند در بین مشتریان  محبوب شده اند . اما حالا سوال اینجاست که آیا خرید خودروهای چینی کار درستی است؟ بعد از خرید خودروهای چینی چه انتظاراتی می توانیم از آن داشته باشیم.

یکی از ارزان ترین خودروهای چینی که در بازار وجود دارد ام وی ام 110 می باشد و شما می توانید با هزینه ی تقریبا 30 میلیون تومان آن را بخرید البته مدل های کارکرده آن بسیار ارزان می باشد شاید ارزان تر از یک پراید…..

اگر می خواهید اطلاعاتی در مورد خودروهای چینی بدست بیاورید حتما با ادامه این مطلب با زوم تک همراه باشید. 

 

لیفان

این کمپانی را می توانیم از عجیب ترین کمپانی ها بدانیم. در واقع این شرکت چینی در اوایل دهه90 ، کار خود را شروع کرد و در ابتدای کار خود ، فعالیت های جالبی را انجام میداد بعد از این فعالیت ها به  ترتیب ساخت کفش ورزشی ، دوچرخه ، موتور سیکلت و در نهایت خودرو پرداخت.لیفان های اولیه همگی کپی بودند و در ساخت آنها تقلید از دیگر خودروها صورت گرفته بود.با این وجود این خودروها توانستند به عنوان قطب های ماشین سازی در دنیا تبدیل شوند. 

اگر شما هم می خواهید حدود50 میلیون تومان برای خرید خودرو هزینه کنید می توانید یک لیفان 620 صفر بخرید . لیفان620 دارای آپشن های مناسب و ماشینی بسیار تر و تمیز می باشد.اگر می خواهید تا یکی دو سال از آن استفاده کنید پیشنهاد خوبی است ولی در هر صورت همه ی امکانات آن چینی می باشد.

لیفان

اگر قصد دارید خودروی بخرید که یک عمر برای شما کار کند به شما پیشنهاد می کنیم به مدل های قدیمی تویوتا مانند کمری، گرند 2005 یا رنو ساندرو فکر کنید.

بهترین مدل لیفان X60new می باشد و کیا سراتو مدل 2000 به عنوان جایگزینی برای آن است. این خودرو (حدود مدل لیفان X60new) قیمتی 72,000,000 تومان دارد و تا دو سال نهایتا می تواند عمر کند اگر میخواهید آن را بخرید به شما توصیه می کنیم حتما اقدام به خرید خودروی صفر نمایید.

 

ام وی ام

یکی از بهترین خودروهای چینی است که در بازار ایران قابل دسترس می باشد و افرادی که دوست دارند ماشین شاسی بلند داشته باشند و در عین حال هزینه ی برای خرید سانتافه و … ندارند اقدام به خرید این مدل می نمایند ولی این خودروها دارای طول عمر زیادی نیستند و تنها برای افرادی مناسبند که می خواهند چند سالی با این خودرو خوش باشند و استفاده دراز مدتی از آن ندارند .مانند لیفا این خودرو هم تا دو سال می تواند عمر مفید داشته باشد . 

در نهایت باید بدانید که بهترین مدل آن X33 می باشد و جایگزین آن ماکسیما مدل 2005 می باشد .  X33 حدود قیمت  54,000,000 تومان دارد و تا دو سال و نیم نهایتا می تواند عمر کند . اگر می خواهید آن را بخرید به شما توصیه می کنیم حتما اقدام به خرید خودروی صفر نمایید. 

 

جیلی
یکی دیگر از چهار شرکت بزرگ خصوصی چین می باشد که توانسته است برای خود در بازار جایگاهی بدست بیاورد . سال گذشته مدل  ام گرند 7 به عنوان یکی از بهترین ماشین های ساخته شده در چین لقب گرفت و در میان رقبای بزرگ خود توانست موفق باشد. 
البته نمی توان تمام محصولات چینی را با یک کیفیت در نظر گرفت زیرا کیفیت ماشینی که به ایران می آید تا ماشینی که به آمریکا می رود قطعا متفاوت خواهد بود. آنگونه که به نظر می رسد شرکت های چینی بازار ایران را مانند یک تست می بینند زیرا اصلا نمونه های اولیه جیلی با نمونه های بعد آن یکی نیستند.
البته به دلیل اینکه این خودروهای شاسی بلند با قیمت پایینی وارد بازار شده اند، دیگر شرکت های بزرگ سعی در ارائه خودروهای شاسی بلند ارزان نموده اند تا در برابر بازار این خودروهای چینی با شکست مواجه نشوند.

ام گرند 7در نهایت باید بدانید که بهترین مدل آن ام گرند 7 می باشد و هیوندای توسان، مدل 2008 جایگزینی برای آن محسوب می شود. این خودرو(ام گرند 7 )حدود قیمت  76,000,000 تومان دارد و تا نهایتا دو سال  می تواند عمر کند . اگر می خواهید آن را بخرید به شما توصیه می کنیم حتما اقدام به خرید خودروی صفر نمایید. 

بیشتر بخوانید  اتومبیل هایی که قرار است در سال 2018 معرفی گردند

 

جک 

این شرکت جز اخرین شرکت های چینی بود که اقدام به تولید خودرو نمود و پیش تر ها نیز در دهه 60 این شرکت، کامیون های را ساخته بود ولی بعدها وارد عرصه تولید ماشین های سواری شد. 

ماشین های جک که وارد بازار ایران می شوند کیفیت پایینی دارند و متاسفانه عمر ماشین های جک نیز پایین می باشد ( شاید در مقابل دیگر شرکت های چینی باز هم جک عمر پایین تری داشته باشد).اگر شما هم خودروی جک خریداری کنید و بیشتر از دو سال برایتان عمر کند قطعا باید از چنین وضعیتی شگفت زده و متعجب شوید .این ماشین ها سیستم پیچیده ی دارند و اگر تکنولوژی انها با مشکل مواجه شود حتما سرویس دوره ای سنسورهای متفاوت آن برایتان هزینه بردار خواهد بود.

جک

در نهایت باید بدانید که بهترین مدل آن S5 اتومات می باشد و  تویوتا کمری مدل 2007 به عنوان جایگزینی برای این خودرو می باشد . S5 اتومات حدود قیمت  70,000,000 تومان دارد و تا نهایتا یک سال و نیم  می تواند عمر کند . در اینجا به شما توصیه می کنیم ترجیحا این خودرو را نخرید ، اگر برای خرید آن مصمم هستید از مدل صفر آن استفاده کنید.

 

چری

این شرکت هم به عنوان دومین شرکت خصوصی چینی می باشد که در کشور از نظر تولید ماشین در رتبه هفتم قرار دارد.خودروهای این شرکت هم مانند دیگر شرکت های که پیش تر گفتیم تا دوسال می تواند عمر کنند ولی اگر بیشتر از این زمان از آن استفاده کنید و بعدا بخواهید آن را بفروشید شاید به سختی برایتان امکان پذیر باشد و در فروش آن با ضرر زیادی روبرو شوید.این خودروهای چینی علاوه بر زیبایی که دارند آپشن های بسیاری نیز در آنها وجود دارد ولی نباید از عمر کم آن ها غافل شد. 

در نهایت باید بدانید که بهترین مدل آن تیگو 3X می باشد و می توان گفت به جای این خودرو می توانید از 206 تیپ پنج  استفاده کنید.حدود قیمت آن  55,000,000 تومان دارد و تا نهایتا دو سال می تواند عمر کند . در اینجا به شما توصیه می کنیم ترجیحا این خودرو را صفر بخرید.

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا خرید خودروهای چینی کار درستی است؟

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. بنده جک اس ۵ مدل ۹۴ دارم بیش از ۷ سال بدون ایراد کار کرده هنوز هم شتاب و قدرت عالی داره.
    در این مدت فقط یکبار لاستیک ها تعویض شده و سرویس دوره ای انجام شده.
    بنابراین این مقاله به کل اشتباه هست.

  2. چقدر چرت و پرت نوشته. این همه ماشین چینی که بیشتر از دو سال داره کار میکنه. خودم جک دارم که بیشتر از دو سال دارمش، غیر از روغن و فیلتر و یک بار هم تسمه تایم خرجی نداشته