آیا اینترنت ایران در جریان تحریم ها توسط ایالات متحده قطع خواهد شد؟

قطعی اینترنت

یکی از موضوعاتی که این روزها مطرح است با تحریم های جدید ایالات متحده چه محرومیت هایی برای ایران اعمال خواهد شد؟

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، سردار جلالی، امروز در خصوص احتمال قطع اینترنت ایران توسط آمریکا در مرحله ی جدید تحریم ها که از 13 آبان شروع خواهد شد، گفته است که با این حال احتمال این تحریم از سوی ایالات متحده ضعیف می باشد اما تدابیری اندیشیده شده است تا فعالیت های ضروری کشور حفظ گردد. سؤال مهمی که اینجا مطرح می گردد این است که آیا آمریکا می تواند اینترنت ایران را قطع کند؟

قطعی اینترنت ایران

به منظور پاسخ به این سؤال، اول باید بدانیم که اینترنت کشور، تحت کنترل و اختیار هیچ کشور دیگری نمی باشد تا بتواند یکی دیگر از کشورهای جهان را از آن خارج کند. در نتیجه قطع کردن اینترنت کشورمان توسط ایالات متحده تنها به معنای آن است که واشنگتن با استفاده از اعمال تحریم های پولی و مالی، ایران را از دسترسی به سرویس های زیرساختی اینترنت محروم نماید. در میان این دو مورد، ترافیک بین الملل (Gateway) و DNS اهمیت بسیار زیادی دارند.

قطعی اینترنت

مدیرعامل شرکت پیشگامان، محمدرضا کریمی در این خصوص گفت:

به طورکلی شرکت ارتباطات زیرساخت، ترافیک بین المللی ایران را حداقل از 12 Gateway اصلی در کشورهای همسایه تأمین می نماید که تمامی ارتباط خوبی با ایران دارند و تحت تأثیر تحریم های ایالات متحده قرار نمی گیرند، همواره امکان ترانزیت اطلاعات و داده ها از طریق سایر کشورها و تأمین کننده های شخص ثالث وجود دارد و ایران به هیچ کشور و یا لینک خاصی وابسته نمی باشد.

محمدرضا کریمی می‌ گوید که در خصوص سرویس DNS نیز جای نگرانی نمی باشد، زیرا این سرویس دارای ماهیتی بین المللی می باشد و اساسا نهادهای تصمیم گیرنده آن هیچ ارتباطی با ایالات متحده ندارند:

هم اکنون چند سرور ریشه ای DNS در کشور فعال می باشند و به آسانی نیازهای تمامی کاربران را تأمین می نمایند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  آیا می توان گفت آمریکا سبب زلزله های اخیر ایران شده ؟

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا اینترنت ایران در جریان تحریم ها توسط ایالات متحده قطع خواهد شد؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *