آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

telegram settings

تلگرام که خیلی از کاربران ایرانی از آن استفاده میکنند اولین بار در سال 2013 ارائه شد و با پیشرفت روز به روز و به روزرسانی های هفتگی این شرکت تلگرام را یک نرم افزار پیام رسانی قدرتمند کرد که امروزه یکی از برترین مسنجر های موجود در سطح اینترنت میباشد و میلیون ها نفر از آن استفاده میکنند.در این مقاله سعی داریم به اکثر تنظیمات مفید و کارآمد این نرم افزار بپردازیم.پس اگر شما هم تلگرام را نصب دارید و از آن استفاده میکنید پیشنهاد میکنیم تا این مقاله را با دقت بخوانید تا حرفه ای شوید ! میتوانید اطلاعات مفید دیگری از آموزش تلگرام را در این لینک ببینید.

خاموش و روشن کردن پیش نمایش پیام

پیش نمایش پیام ها یک عملکرد مفید به شمار می آید ولی اگر کسی در کنار شما نشسته باشد یا اینکه با گوشی شما کار کند میتواند پیام هایی را که برای شما فرستاده میشوند را ببیند ! برای جلوگیری از این کار به قسمت تنظیمات یا Setting رفته و مراحل زیر را دنبال کنید.

telegram-messenger-app-tricks-message-preview

تنظیمات رنگ LED

با این ابزار شما میتوانید برای هر مخاطب خود یک رنگ جداگانه تایین کنید تا وقتی مخاطب به شما پیام میدهد صفحه گوشی با آن رنگی که شما میخواهید نشان داده شود.برای این کار به قسمت مشخصات مخاطب رفته و مراحل زیر را دنبال کنید.

telegram-messenger-app-tricks-custom-led

مدیریت دانلود رسانه 

نرم افزار تلگرام به شما این امکان را میدهد که هرگونه رسانه ای از جمله تصاویر و ویدئو و یا موسیقی را تا حجم 2 گیگابایت ارسال کنید و امکان این که فایل هایی با حجم زیاد برای شما هم ارسال شود هست ولی احتمالا شما نمیخواهید که به صورت خودکار تلگرام هر فایلی را که برای شما فرستاده میشود را دانلود کند و حجم اینترنت شما را به باد بدهد.برای این کار میتوانید در تنظیمات که در عکس قابل مشاهده است دانلود خودکار را غیر فعال کنید.

telegram-messenger-app-tricks-media-download

تنظیمات پاپ آپ پیام ها

پاپ آپ این امکان را به شما میدهد که وقتی شخصی برای شما پیامی ارسال میکند در بالای صفحه شما نمایش داده شود و امکان این که بدون وارد شدن به تلگرام جواب مخاطب را بدهید به شما داده میشود.حال میتوانید با وارد شدن به بخش تنظیمات این گزینه را فعال یا غیر فعال کنید.

telegram-messenger-app-tricks-popup-notification

نابودسازی پیام ها در Secret Chat

با این قابلیت شما میتوانید در قسمت گفتگوی مخفی یا همان Secret Chat برای پیام ها یک تایمر مشخص کنید تا در آن زمان مشخص شده پیام ها از بین برود !

بیشتر بخوانید  کانال تلگرام تازه های تکنولوژی

telegram-messenger-app-tricks-self-destruct-chats

تنظیمات Last Seen 

در این قسمت شما در حالت Last Seen بعضی مخاطبین را در حالت استثنا قرار میدهید. به طوری که هر کسی که به لیست اضافه شود شما را آنلاین میبیند.telegram-messenger-app-tricks-last-seen-exception

جستجوی پیام 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد تا در بین خرباری از پیام دنبال یک شماره تلفن یا یک اسم باشید.با استفاده از این قسمت شما میتوانید متن مورد نظر را جستجو کنید.

telegram-messenger-app-tricks-search-messages

قفل کردن پیام ها

مانند بسیاری از مسنجر های دیگر تلگرام هم از قابلیت قفل کردن پیام ها برخوردار میباشد.از این تنظیمات برای اینکه مطمعن شوید کسی بدون اجازه پیام های شما را نمیخواند میتوانید استفاده کنید.به قسمت تنظیمات رفته و مراحل را دنبال کنید.

telegram-messenger-app-tricks-passcode-lock

امنیت حساب کاربری

تلگرام مسنجری است که به کاربران این اجازه را میدهد که با یک حساب کاربری در چند دستگاه مختلف فعالیت کنید.به طوری که شما با موبایل و کامپیوتر میتوانید به صورت همزمان آنلاین شوید و به چت کردن ادامه دهید.حال برای اینکه مطمعن شوید چه کسانی و با چه دستگاهی داخل حساب کاربری شما است به تنظیمات رفته و وارد قسمت Privacy and Security شوید و بر روی گزینه Active Sessions کلیک کنید.telegram-messenger-app-tricks-active-sessions

همچنان برای حفاظت بیشتر از حساب کاربری خود میتوانید گزینه Two Step Verification را در بخش Privacy and Security فعال کنید تا اگر کسی اقدام به ورود به حساب شما را داشت یک SMS حاوی کد برای شما ارسال شود که تا وقتی کد ارسالی را وارد نکنید وارد شدن به حساب کاربری امکان پذیر نباشد.

telegram-two-step-verification

اضافه کردن استیکر 

امروزه علاقه مندان به استیکر زیاد است و این دسته از افراد میتوانند با وارد شدن به این ربات @Stickers استیکر های رایگان و زیبا دریافت کنند و آن ها را به خود اضافه کنند.بر روی استیکر ارسالی کلیک کنید و بر روی گزینه Add Stickers کلیک کنید.

telegram-messenger-app-tricks-add-stickers

 

یکی از روش هایی ام که به غیر از نرم افزار عضوگیری می توانید از آن بهره ببرید، استفاده از بخش معرفی کانال تلگرام سایت زوم تک است و پیشنهاد می کنیم که حتما به عنوان یک مدیر کانال به این بخش هم سر بزنید و برای تبلیغ از ویژگی های آن استفاده نمایید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

نظرات در مورد : آموزش تصویری تنظیمات تلگرام

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام اهنگایی که دانلود میکنم داخل ایرانگرام وقتی پخش میکنم روی نوار وضعیت میاد ولی روی قفل صفحه نه چیکارکنم ؟؟؟