آموزش تست سرعت اینترنت ADSL و همراه

سرعت اینترنت ADSL

تست سرعت اینترنت ADSL | این روزها کاربران ایرانی دارای مسئله ای به نام سرعت اینترنت می باشند که با وجود عدم محدودیت سرعت اما با سرعت دانلود و آپلود پایینی روبرو هستند. در این میان کاربران تصمیم دارند به طور لحظه ای بتوانند سرعت اینترنت خود را بررسی نمایند. در این میان تصمیم داریم در این بخش به روش های تست سرعت ADSL و همراه بپردازیم.

سرعت اینترنت یکی از بحث هایی می باشد که تمامی کاربران درگیر آن هستند و هر چند مدت یک بار قصد دارند بفهمند چه سرعتی بین کامپیوتر آن ها با کمپانی ارایه‌ دهنده خدمات اینترنت برقرار می باشد. در ایران برخی از اوقات کمپانی های ISP آن سرویس و سرعت اینترنت گفته شده در قرارداد و یا توافق شده با مشتری را ارایه نمی‌ دهند. کاربران برای سرعت و کیفیت اینترنت باید پول بیشتری پرداخت نماید ولی اینترنت با سرعت کمتری دریافت می‌ نمایند و همچنین در یک بازه‌ های زمانی از روز دچار افت سرعت شدید اینترنت می‌ شود.

بسیاری از شرکت‌ های ارایه‌ دهنده خدمات اینترنتی نیز بر روی سایت خود ابزارهایی به منظور تست سرعت اینترنت دارند اما بسیاری از کاربران به این ابزارها اعتماد ندارند ولی قصد دارند از ابزارهای بی‌ طرفی به منظور سنجش سرعت اصلی اینترنت خود استفاده نمایند. به این دلیل که بتوانید متوجه شوید سرعت اینترنت چقدر می باشد، باید از ابزارهای تست سرعت اینترنت استفاده نمود.

تعداد زیادی از کاربران با سایت Speedtest آشنا می باشند و اساسا از این سایت رایگان به منظور ارزیابی سرعت اینترنت خود استفاده می نمایند.

  • وبسایت Speedof.me

این وب سایت با زبان HTML5 طراحی و پیاده‌ سازی شده که همه‌چیز به منظور انجام یک تست سرعت اینترنت فراهم است. این وب سایت به شکل نموداری سرعت دانلود و آپلود اینترنت را به شما اعلام می نماید و قابلیت هایی برای تهیه ی خروجی با فرمت‌ های متفاوت مانند تصاویر PNG یا JPEG و PDF از تست سرعت اینترنت دارند. سایت speedof.me حداکثری و حداقلی سرعت دانلود و آپلود را به شما نمایش می دهد اما بر طبق استانداردهای بین الملل؛ سرعت میانگین ملاک می باشد.

سرعت اینترنت ADSL

این سایت به دلیل کد نویسی با HTML5 در مرورگرهای وب سایت خود سریع‌ تر بارگذاری و اجرا می گردد و کمترین میزان استفاده از منابع سیستم می باشد. این وب سایت از 80 سرور در سراسر جهان به منظور ارزیابی سرعت اینترنت استفاده می نمایند تا یک سرعت قابل اعتماد و سریع‌ ترین میزان ممکن را به کاربران نمایش بدهد. سایت speedof.me در مرورگرهای گوشی های هوشمند نیز قابل استفاده است.

  • سایت Speedtest.net

بهترین ابزار و وب سایت ارزیابی سرعت اینترنت در ایران می باشد و بسیاری از کاربران آن را می شناسند. Speedtest.net با سرعت زیادی لود می‌ شود و استفاده از آن بسیار آسان است. به طورکلی رابط کاربری غیر قابل فهمی ندارد و دقیقا به سراغ سرعت دانلود و آپلود می باشد؛ دقیقا همان مواردی که کاربران احتیاج دارند. فهرستی از سرورهای مختلف در جهان دارد تا به راحتی بتوانید نزدیک‌ ترین سرور به خود را انتخاب نمایید. البته لازم به ذکر است که به طور اتوماتیک می‌ تواند نزدیک‌ ترین سرور به محل شما را انتخاب نموده و به منظور انجام تست های پیش‌ فرض استفاده نماید.

بیشتر بخوانید  تست سرعت آیفون 6 و Htc one M8 ، آیفون 6 برنده شد!

سرعت اینترنت ADSL

به طورکلی بسیاری از اپراتورهای اینترنتی کشور را شناسایی می نماید و می‌ تواند به گونه ای پیکربندی نماید که سریع‌ت رین سرعت اینترنت را به شما نمایش دهد. در ادامه باید بگوییم که این وب سایت، اپلیکیشن‌ هایی را گوشی های موبایلی اندروید، iOS و ویندوز دارد. یکی از ویژگی های بزرگ این وب سایت؛ فراهم سازی و پشتیبانی توسط موسسه Ookla می باشد که یک کمپانی بزرگ ارایه‌ دهنده خدمات تست اینترنت در جهان می باشد.

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش تست سرعت اینترنت ADSL و همراه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *