آمازون قصد دارد یک ربات خانگی را توسعه دهد

آمازون

این روزها با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کمپانی ها سعی دارند که فناوری های جدید را به داخل منازل افراد همراهی کنند و در این میان بسیاری از کاربران نیز مشتاق هستند تا چنین تکنولوژی های جدیدی را در منزل خود نیز داشته باشند و از آن طریق با دنیای دیجیتال بیشتر در ارتباط باشند. کمپانی آمازون نیز در این عرصه تلاش کرده است تا با تکنولوژی در ارتباط باشد و سریع تر از سایر کمپانی ها پا به این عرصه بگذارد.

هم اکنون این کمپانی در حال توسعه ی یک ربات خانگی است که از لحاظ کامپیوتری برای ناوبری مناسب می باشد و به نوعی می توان این ربات را الکسای متحرک نامید. هنوز اطلاعات خاصی در خصوص این رباط منتشر نشده است اما برخی از رسانه ها این رباط را الکسای متحرک می نامند که فرد را دنبال کرده تا اینکه در تمامی نقاط منزل امکان صحبت با آن وجود داشته باشد و خود این رباط نقش یک اسپیکر را نیز دارد که امکان پاسخگویی به سوالات  حرف های شما را نیز فراهم می نماید.

آمازون

بر اساس گزارش های منتشر شده نمونه ی اولیه ی این ربات خانگی از یک دوربین و نرم افزار های خاصی بهره می برد و انتظار می رود که آمازون این ربات را تا پایان سال جاری در اختیار کارکنان خود قرار دهد و در اوایل سال آینده ی میلادی به صورت عمومی آن را عرضه نماید. بر اساس اطلاعات اندکی که در خصوص این ربات منتشر شده است نمی توان در خصوص ویژگی های آن اظهار نظر نمود اما آن طور که به نظر می رسداین ربات خانگی قرار نیست مجموعه ای از وظایف خانه داری را بر عهده داشته باشد چرا که هنوز تکنولوژی به آن حدی نرسیده که بتوان چنین قابلیت هایی را انتظار داشت ولی هرچند که شرکت هایی نظیر بوستون داینامیکس هم اکنون در حال فعالیت بر روی آن می باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آمازون قصد دارد یک ربات خانگی را توسعه دهد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *