آلومینیومی شفاف و بی رنگ همانند شیشه اختراع شد!

آلومینیومی شفاف و بی رنگ همانند شیشه تولید شد!

چند وقت پیش از شیشه نشکن گفتیم که به معنای واقعی کلمه نکشن بود . این شیشه مقاومتی همانند فولاد داشت. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، اختراعات در دهه ی اخیر بیشتر جهت بهبودی در زمینه های است که گمان میکنیم بهتر از این نخواهد شد. اینبار صحبت است آلومینیوم است. آلومینیومی شفاف بی رنگ که درست مثل شیشه میباشد.

یکی از آرزوهای همیشگی بشر به حقیقت بدل شد. دکتر Jas Sanghera یکی از محققان در آزمایشگاه نیروی دریایی آمریکا توانسته است کاری کند که آلومینیوم به اندازه ای شفاف شود تا آن را با شیشه اشتباه بگیرید.

بنا بر گفته ی دکتر Jas Sanghera ، ماده ی اصلی تشکیل دهنده این محصول یک ماده ی تماما جدید است. این ماده ی معدنی آلومینات منیزیم نام دارد که چنین شکلی به یک  ورقه میدهد. مزایای استفاده از  آلومینات منیزیم  محصولی شفاف اما بسیار سخت تر است. با استفاده از این ماده ویژگی های قدرتمند تر و مستحکم تر در مقایسه با شیشه به وجود آمده است که میتواند در شرایط جوی نامساعد عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد. به علاوه، میتواند در برابر فرسایش چیز های مثل شن، ماسه و باران از خود مقاومت نشان دهد.

جالب است که این ماده ی جدید، بالاترین میزان مقاومت را از خود به نمایش گذاشته است به شکلی که در برابر اسپینل که مقاومت خوب داشت، خودنمایی میکند. در حال حاضر، این ماده ی جدید میتواند مصارف بسیار زیادی در تعدادی زیادی از زمینه ها داشته باشد. که نمونه های مهم آن وسلیه های نقیله بدون سرنشین و ماسک محافظ صورت میباشد. به طور کلی میتوان گفت در زمینه هایی که به وزن کم و استحکام بالا نیاز است کاربرد فراوانی خواهد داشت.

حتی این محصول به اندازه ای مقاوم است که میتواند به عنوان شیشه ضد گلوله نیز کاربرد داشته باشد و شاید در سال های آینده به گوشی های هوشمند هم راه پیدا کند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع: ubergizmo

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آلومینیومی شفاف و بی رنگ همانند شیشه اختراع شد!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *