آشنایی با خطرناک ترین ویروس های اندروید

خطرناک ترین ویروس اندروید

خطرناک ترین ویروس های اندروید کدام ویروس ها هستند ؟ چگونه می توانیم این ویروس ها را از بین ببریم ؟ ویروس ها به عنوان عواملی شناخته شده اند و همواره با سیستم عامل ها می باشند و از گذشته تا کنون به عنوان علل خرابی شناخته شده اند . امروزه هر چقدر هم بگوییم که سیستم عامل قوی داریم ولی نمی توانیم ادعا کنیم که حتما از ورود ویروس به آن می توانیم جلوگیری کنیم زیرا ویروس ها همواره در تلاشند تا به سیستم عامل های پر طرفدار آسیب بزنند . برخی از ویروس ها علاوه بر اینکه از چشم اندروید مخفی می ماند همچنین نمی توانیم آنها را به وسیله یک آنتی ویروس معمولی از بین ببریم .

گاهی شاید دیده باشید که برنامه ی را باز میکنیم و بعد از آن به صورت ناگهانی ابزارهای تبلیغاتی ظاهر می شود این ها ممکن است به عنوان یک عامل خطرناک ویروسی یا عاملی برای تزریق بد افزارها باشند . ما امروز سعی کردیم تا لیستی از خطر ناک ترین ویروس ها اندروید را برای شما معرفی کنیم و همچنین چگونگی خلاص شدن از شر این ویروس ها .
اگر شما بتوانید با دقت این مراحل را دنبال کنید قطعا می توانید در نصب و جست و جو و خلاص شدن از شر ویروس ها با آگاهی بیشتر و بهتر عمل کنید .

خطرناک ترین ویروس اندروید
خطرناک ترین ویروس های اندورید کدامند ؟

گوشی را می توانیم مانند بدن انسان تشبیه کنیم . مثلا شما اگر ویروسی در بدن خود داشته باشید و به آن رسیدگی نکنید ممکن است به بخش های دیگر بدن نیز سرایت کند ، گوشی هم دقیقا به همین گونه است اگر به ویروسی که وارد گوشی می شود توجه نکنید این امکان وجود دارد که به بخش های دیگر گوشی آسیب بزند . هنگ کردن گوشی به عنوان یکی از عوامل ویروس ها شناخته شده است .
برخی از خطرناک ترین ویروس های اندروید عبارتند از:
Shedun این ویروس یکی از معروف ترین نرم افزار های مخرب در اندروید می باشد در سال 2015 این ویروس را شناسایی نمودند . روند این ویروس به گونه است که ممکن است گوشی شما را به صورت اتوماتیک روت کند و به صورت کلی موجب از بین رفتن برنامه ها شود ؛ اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است که شما به سختی بتوانید آنها را بازیابی کنید .

چگونه می توانیم ویروس Shedun اندروید را از بین ببریم ؟

Shedun به عنوان یکی از ویروس های است که ممکن است در تعداد زیادی از گوشی های چینی قدیمی یافت شود که سالانه بصورت قاچاق وارد کشورها می شوند . اگر بخواهیم در مورد حذف این ویروس صحبت کنیم باید بگوییم پاک کردن این ویروس تقریبا غیر ممکن می باشد و اگر می خواهید برای همیشه از شر این ویروس رها شوید باید گوشی را به تظیمات کارخانه بازگردانید . پس بهتر است از قسمت ریست فکتوری با استفاده از بک آپ گیری همه ی بخش های اندروید از تمامی اطلاعات خود پشتیبان تهیه نمایید . به شما توصیه می شود از فلش کردن گوشی استفاده کنید که این روش به مدل و سیستم عامل گوشی ها بستگی دارد . البته نباید فراموش نکنید که این روش برای تمامی کاربران امکان پذیر نخواهد بود .

Godless به عنوان ویروسی شناخته شده است که برای بار اول در گوگل پلی یا پلی استور کشف شد . در واقعه این موضوع به عنوان زنگ خطری برای کاربران اندرویدی بوده است که هشدار داده است به برنامه های که دانلود می کنید باید توجه داشته باشید .

این ویروس موبایل به گونه ای است که در اسکرین کاملا خاموش روت را انجام می دهد و به همین جهت است که به عنوان یکی از خطرناک ترین ویروس ها شناخته شده است دلیل این خطر ناک بودن این است که هیچ گونه علامتی را به وجود نمی آورد که کاربر بخواهد به آن حساسیت نشان دهد و مشکوک شود .

بیشتر بخوانید  بازی‌های آنلاین اندروید: بهترین بازی‌های آنلاین در سال 2020 را دست ندهید

ممکن است بخواهید گوشی خود ری استارت کنید یا گوشی شما برای کار کردن بالا نیاید این ها همه شاید بروز این ویروس در گوشی شما باشد . ممکن است فکر کنید صفحه گوشی شما خاموش است ولی در واقع در همان حین ویروس در حال آسیب زدن به گوشی شما باشد .
Godless تنها به عنون ویروس نیست؛ بلکه می توانیم آن را به عنوان خانواده ای از ویروس های مخرب در قالب یک نرم افزار مخرب بدانیم . معمولا این ویروس ها در اندروید ۵٫۱ و بالاتر دیده می شود.

برنامه های کپی شده و شبیه سازی شده
گاه برای ما پیش می آید که نرم افزاری را بر روی گوشی خود نصب می کنیم بعد از مشکلاتی در گوشیمان پدید می آید . برنامه های معروف هم از جمله برنامه هستید که بسیاری از هکرها و کلاهبردارن از آن ها استفاده می کنند و اطلاعات شخصی گوشی افراد را استفاده می کنند . تنها کاری که می توانیم در مقابل ورود این افراد سود جو استفاده کنیم این است که پیش از اینکه برنامه را دانلود کنید حتما از صحت و اعتبار این برنامه مطمئن شویم .

در این قسمت به نکته ای جالبی باید اشاره کنیم ؛ یک نرم افزار مخرب با عنوان راهنمای بازی پوکمون معرفی شد که این نرم افزار توانست به بیش از 5 هزار گوشی نفوذ کند .

چگونه برنامه های مخرب را حفظ کنیم ؟

نمی توانیم به صورت قطعی روشی را بیان کنیم که با این روش بتوانیم این برنامه ها را شناسایی و حذف نماییم . متاسفانه تعداد دفعات دانلود و رتبه از جمله عواملی است که کاربران را ترغیب می کند که نرم افزار را دانلود نمایند و به همین علت هوشیاری یافتن در برابر ایت برنامه ها کمی دشوار است . پس هرگز فراموش نکنید قبل از اینکه برنامه را دانلود کنید حتما از اعتبار و اطمینان آن مطمئن شوید و از منابع معتبر دانلود کنید .

این ویروس در جولای 2016 به عنوان یکی از سرخط های اندورید شناخته شده بود . این ویروس می تواند همه اطلاعات را به سرقت ببرد و بدون اینکه مجوزی از کاربر دریافت کند خود اپلیکیشن و برنامه های را دانلود نماید . طبق آماری که سازمان جهان امنیتی سایبری اعلام کرده بود این ویروس (Hummingbad ) در سطح جهان تا حدود 2 میلیون اسمارت فون گسترش داشته است . کارکرد این ویروس به گونه ای است که در هنگام جست وجو در اینترنت به شکل خودکار برنامه های خاص را آغاز می نمایند .

چگونه می توانیم Hummingbadرا حذف کنیم ؟

اگر میخواهید که به این ویروس را به طور کلی حذف نمایید می توانید آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانید ولی اگر با این روش هم به صورت کلی پاک نشد یعنی در عمق نرم افزار ممکن است نفوذ کرده باشد شما می توانید یک گوشی جدید بخرید زیرا تنها راه ممکن همین راه است ؛ خرید گوشی جدید .
ویروس Gunpoder
ویروس Gunpoder در واقعه در شبیه سازهای کنسول بازی خاطره انگیز نینتند می باشد و تاکنون توانسته است خارج از پلی استور نیز گسترش پیدا کند . بصورت کلی این ویروس به افرادی که به بازی نینتند علاقه دارند و همواره با کنسول های بازیهای قدیمی ارتباط دارند حمله ور می شود.
حذف Gunpoder
اگر قصد دارید از ورود این ویروس جلوگیری کنید باید حتما پیش از دانلود نرم افزار های موجود در اینترنت بصورت کلی آن را بررسی نمایید . این ویروسها عموما در برنامه های رایگان وجود دارند . ما به شما توصیه می کنید با پرداخت اندک برای خرید برنامه مورد علاقه تان از به دام افتادن در این ویروس ها جلوگیری نمایید .

در نهایت به شما کاربران عزیز توصیه می شود حتما پیش از دانلود و نصب برنامه در اندروید از صحت درستی و سالم بودن آن کاملا اطمینان حاصل کنید .

4.1/5 - (22 امتیاز)

نظرات در مورد : آشنایی با خطرناک ترین ویروس های اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *