گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان چرا برکنار شد؟

گلنار وكيل گيلانى

گلنار وکیل گیلانی به عنوان سومین بانوی است که موفق شده در میان  ۵۱ فدراسيون ورزشي به مقام ریاست فدراسیون دست پیدا کند.خانم وکیل گیلانی از کودکی به واسطه پدرش با چوگان بازی آشنا بود و تواسته است به خوبی سوار کاری را یاد بگیرد همچنین چوگان بازی را از 15 سالگی شروع کرد.خانم گلنار وکیل گیلانی توانسته است تجربه های زیادی را بدست بیاورد.

رئیس فدراسیون چوگان گلنار وکیل گیلانی

در روز انتخاب این فدراسیون خانم گلنار وکیل گیلانی توانسته بود در مجموع 15 رأی که به صندوق انداخته شده بود ، 13 رأی  را بدست بیاورد.

خانم وکیل گیلانی علاوه بر تجربه ریس فدراسیون چوگان ، دامپزشک نیز می باشد.  شاید در نگاه اول کلماتی مانند دامپزشک و چوگان  آقایان قوی هیکل و خشن را در یاد ما بیاورند.اما زمانی که از یک زن به عنوان دامپزشک و چوگان یاد می کنیم حتما او یک بانوی قهرمان است. در میان خاطره های خانم گلنار وکیل گیلانی می توانیم به این مورد اشاره کنیم :

«یک‌روز در دانشکده دامپزشکی مشغول جراحی یک گاو بودم که آقای دکتری به من گفتند شما بهتر است بروید سراغ جراحی سگ و گربه .گاو برای زن خیلی سنگین است.گفتم آقای دکتر من این کار را با مغزم و تکنیک انجام می‌دهم هر جا به زور بازو نیاز بود شما را خبر می کنم.»

گیلانی ها می دانند که چوگان یک ورزش همگانی نیست اما معتقد است که باید استان های دیگر هم حرفه ی چوگان را داشته باشند.بازی چوگان با توجه به اسنادهای گذشته بیشتر از سه هزار سال در ایران قدمت داشته است اما متاسفانه امروزه کمتر کسی آن را می شناسد.


اما چرا خانم گلنار وکیل گیلانی از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون چوگان برکنار شد ؟ برخی از منابع این چنین گفته اند که انتشار عکس های خصوصی خانم گنار وکیل گیلانی به احتمال زیاد علت برکناری او بوده اند.اگر کسی موازین شرعی را به صورت صحیحی رعایت نکنند ممکن است این اتفاق برایش رقم بخورد.

خانم گلنار وکیل گیلانی در برنامه خندوانه

گلنار وکیل گیلانیدر ادامه با زوم تک همراه باشید.
به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون چوگان چرا برکنار شد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *