گزارشی از وجود باگ امنیتی در سرورهای واتساپ منتشر شد

واتساپ

گویا این بار نوبت به واتساپ رسیده است! گویا باگ امنیتی در سیستم عامل های اپل کافی نبود؛ پیام رسان واتساپ نیز باگ دار شد… .به نقل از سایت های خبری وابسته به این پیام رسان گویا وجود یک باگ امنیتی در سرور این پیام رسان سبب شده است که کاربران بتوانند در گروه های خصوصی نیز وارد شوند که این موضوع را تا به حال در سایر پیام رسان ها مشاهده نکرده بودیم.

قطعا اولویت شبکه های پیام رسانی افزایش میزان امنیت آن ها می باشد که واتساپ نیز از آن مستثنا نیست. وجود چنین مسئله ای در سرورهای این پیام رسان محبوب سبب شده است که بسیاری از کاربران این اپلیکیشن شگفت زده شوند، زیرا هم اکنون هر شخصی که کنترل یکی از سرورهای واتساپ را در اختیار داشته باشد به راحتی می تواند کاربران مختلف را وارد گروه های اختصاصی نماید.

پژوهشگران قرار است یافته های مربوط به این شکاف امنیتی را در روز چهرشنبه ی هفته ی آینده در کنفرانسی در شهر زوریخ با تمامی کاربران به اشتراک بگذارند و در این میان پژوهشگران آلمانی تصمیم گرفتند که تعدادی از برنامه های پیام رسان به منظور یافتن باگ های امنیتی تحت نظر قرار بدهند. تاکنون باگ امنیتی قابل توجهی در پیام رسان های سیگنال و ترما یافت نکرده اند، اما گویا این وضعیت برای واتساپ کمی متفاوت می باشد.

شرکت واتساپ در سال 2016 با رونمایی از برنامه ی خود برای رمز گذاری End-To-End تمامی پیام های مبادله شده شامل پیام های ویدئویی، تصاویر و یا متن ها خبر ساز شده بود که اکنون با وجود چنین باگی ممکن است به میزان اعتماد کاربران به این پیام رسان آسیب برساند و به خودی خود یک موضوع نگران کننده ای محسوب می شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  نحوه تغییر شماره تماس در واتس اپ

نظرات در مورد : گزارشی از وجود باگ امنیتی در سرورهای واتساپ منتشر شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *