گذشته ای از گوشی های کمپانی وان پلاس

کمپانی وان پلاس

در هفته اخیر گوشی جدید وان پلاس 6 که دارای تغییرات و تفاوت های عمده ای با سری های قبلی خود بود، رونمایی شد. اکنون تمامی سری های این گوشی را در این خبر به شما معرفی می کنیم. کمپانی وان پلاس در سال ۲۰۱۳ و در دسامبر این سال تاسیس شد این کمپانی نو پا است و حدود ۵ سال است که فعالیت می کند. در این بین گوشی های ارایه شده توسط این کمپانی به ۸ عدد می رسد. این کمپانی بر اساس جمله ( فقط یک کار را انجام بده ، اما درست انجام بده. ) فعالیت می کند.

این کمپانی گوشی سازی به دست پت لائو که از کارکنان قدیمی اوپو الکترونیک بود ایجاد شد . با گذشت مدتی معلوم شده که این کمپانی از زیر مجموعه های اوپو است و خود شرکت اوپو هم زیرمجموعه شرکت BBK محسوب می شود. شرکت وان پلاس استراتژی همانند تیک تاک را برای تولید گوشی های خود درنظر گرفته است . ابتدا یک گوشی هوشمند را ارایه می دهد که تیک است و سپس بعد گذشت چند ماه نخسه پیشرفته آن را عرضه می کند که تاک می گویند.

در سال ۲۰۱۴ گوشی وان پلاس برای اولین بار رونمایی شد . این گوشی با سیانوژن مد ارایه شده بود. سیانوژن یعنی سیستم عامل سفارشی اندروید که از نسخه های رسمی اندروید توسعه یافته. باید گفت که این سیستم عامل از محبوب ترین سیستم عامل های سفارشی بود. گروهی بر روی این سیستم عامل کار و فعالیت داشتند ، سعی در ارائه نسخه های تجاری آن که سیانوژن مد نام داشت ، داشتند.

این گوشی لقب قاتل پرچم داران نام گرفت که واقعا هم لایق آن بود. این گوشی دارای نمایشگر ۵.۵ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰p استفاده می کرد. و در آن از چیپست اسنپدراگون ۸۰۱ استفاده شده بود اما قیمت آن حدود ۳۰۰ دلار می شد ، با این وجود تمامی رقیبان پرچم دار خود را گرفته بود. در آن زمان چون کمانی جدید و نوپا بود تعداد محدودی از آن ساخته می شد که با دعوت نامه به فروش می رسید. بعد از مدتی کمپانی سیانوژن برای وان پلاس دردسر ایجاد کرد.

این کمپانی یعنی سیانوژن با شرکت هندی ماکرومکس قراردادی را امضا کرد و بر این اساس وان پلاس نتوانست تا مدتی گوشی ای در جنوب آسیا تولید کند و به همین دلیل این کمپانی از سیستم عامل اکسیژن او اس استفاده کرد. این سیستم عامل در چین به اسم هیدروژن او اس شناخته می شد. این کمپانی فروشی برابر یک میلیون واحد را داشت که حدود ۴۰ درصد در آسیا بود، ۳۰ درصد اروپا و ۲۰ درصد هم آمریکای شمالی را در بر گرفته بود.

گوشی وان پلاس ۲

در سال جدید گوشی وان پلاس ۲ راهی بازار شده و این گوشی دوباره با دعوت نامه فروخته می شد اما دیگر محدودیت برای فروش نداشت. همین موضوع باعث شد که سه روز بعد حدود یک میلیون واحد به وسیله کاربران خریداری شود و در یک هفته به دومیلیون واحد رسید. در این گوشی به جنس آن بسیار اهمیت داده شده بود. شاسی این گوشی از آلیاژ آلومینیوم منیزیم بود که جنس قاب آن هم از کولتر و چوب های مختلف ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید  OnePlus 9 Lite با نام OnePlus 9R معرفی خواهد شد

چیپست های نخست این گوشی بیش از حد داغ و گرم می‌ شدند، کمپانی تصمیم گرفت که مشکل را با کم کردن سرعت پردازشگر درست کند. حسگر دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسل بود و لرزشگیر اپتیکال استفاده می کرد. این امکان در گوشی های وان پلاس ۵ و وان پلاس ۵t حذف و در گوشی جدید وان پلاس ۶ دوباره ارائه شد. سری دوم این گوشی نیز مشکلاتی نظیر مشکلاتی در صفحه نمایش بود.

کمپانی وان پلاس

دوباره در همان سال گوشی جدید وان پلاس ایکس ارایه شد. که ابعاد کوچکتر از وان پلاس ۲ داشت. و بر اساس شواهد شرایط آن مناسب نبود و اکنون کمپانی وان پلاس سعی می کنند این گوشی را ندید بگیرد. این گوشی از سری گوشی های بود که از بدنه سرامیکی استفاده می کرد. همچنین در میان گوشی های وان پلاس اولین گوشی بود که از صفحه نمایش OLED بهره می برد. پنل پشتی آن از جنس شیشه بود و قاب آلمینیومی داشت. چیپست آن اسنپدراگون ۸۰۱ بود و با قیمتی برابر ۲۵۰ دلار ارائه شده بود.

اگر این گوشی را با وان پلاس ۲ مقایسه کنیم، لرزشگیر اپتیکال دوربین و حسگر اثر انگشت در آن موجود نبود و تنها گوشی بود که درگاه مایکرو اس دی را داشت. گوشی وان پلاس X دارای اندروید ۵.۱ بود و به اندروید ۶ ارتقا یافت. ولی فقط یک سال پشتیبانی داشت.

گوشی وان پلاس 3

چهارمین گوشی در واقع گوشی وان پلاس 3 بود ، اولین گوشی بود که بدون دعوت نامه فروخته می شد. بدنه آن فلزی بود و دارای چیپست ۸۲۰ همراه با ۶ گیگابایت رم بود. بر خلاف سال قبل ، این گوشی بسیار محبوب و پر طرفدار بود. این گوشی دارای شارژر سریع پس شارژ استفاده می کرد. و دارای AMOLED سامسونگ در این گوشی استفاده شده بود و در تمامی سری های این گوشی تغییر ایجاد شد.

کمپانی وان پلاس

گوشی وان پلاس 3T

این گوشی نسخه قوی تر شده وان پلاس ۳ بود و در رنگ های خاکستری و طلایی موجود بود. چیپست ارایه شده در آن اسنپدراگون ۸۲۱ و با دو نوع ظرفیت حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ارائه می شد. گوشی وان پلاس 3T پشتیبانی نرم افزار بیشتری نسبت به مدل ایکس داشت. این گوشی با اندروید ۶ به بازار ارائه شد و وعده هایی به بروز رسانی اندروید ۸.۰ داده شد.

کمپانی وان پلاس

گوشی وان پلاس ۵

این گوشی دارای طراحی مشابه با مدل قبلی بود اما تفاوت عمده آن ها دوربین دوگانه بود. این دوربین ها با لنز ۱۶ مگاپیکسلی همراه با حسگر جدید و ساخته به شرکت سونی ، حسگر ۲۰ مگاپیکسلی همراه با لنز تله فوتو ساخته شده بودند. در معرفی این گوشی گفته شد که دارای زوم اپتیکال ۲ برابر است ولی زوم آن ۱.۶ برار بود که به صورت دیجیتال به ۲ برابر افزایش پیدا می کند و از لرزشگیر اپتیکال هم استفاده نکرده بود.

کمپانی وان پلاس

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گذشته ای از گوشی های کمپانی وان پلاس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *