کمپانی سونی در CES 2019 از دو تلویزیون با ابعاد بزرگ و کیفیت های 8K و 4K رونمایی کرد

کمپانی سونی در CES 2019

کمپانی سونی در طول سال های متمادی از لوازم صوتی و تصویری متفاوتی رونمایی به عمل آورده است و بسیاری از افراد نیز تا به امروز از دستگاه های صوتی و تصویری این کمپانی استفاده به عمل آورده اند. اکنون این کمپانی در نمایشگاه بین المللی CES 2019 از دو تلویزیون خود با ابعاد بسیار بزرگ و کیفیت تصویر 8K و 4K رونمایی به عمل آورده است و تمامی طرفداران خود را شگفت زده کرده.

نمایشگاه CES 2019

کمپانی ژاپنی سونی به عنوان یکی از بازیگران بسیار مهم در عرصه‌ ی تولید تلویزیون‌ های بالارده در نمایشگاه بین المللی CES 2019 از دو تلویزیون در مدل هایZ9G با پنلLCD از نوع 8K و A9G با پنل OLED از نوع 4K رونمایی به عمل آورد. مدل Z9G غول جدید کمپانی سونی فقط در دو سایز 85 اینچی و 98 اینچی تولید و عرضه خواهد شد در شرایطی که مدل A9G در سایزهای استاندارتر 55 ، 65 و 77 اینچی عرضه می شوند. هر دو تلویزیون جدید ژاپنی ها از یک پردازنده‌ ی تصویر X1 Ultimate استفاده می نمایند. بر اساس اطلاعیه ی کمپانی سونی، این پردازنده، به یک الگوریتم اختصاصی به منظور نمایش بهتر محتوای 8K تجهیز شده است؛ اعمال این الگوریتم به منظور آنالیز هر کدام از سوژه ها در تصویر منجر به نمایش جزئیات بالا، کنتراست بهتر و واقعی‌ تر شدن تصاویر می گردد.

کمپانی سونی در CES 2019

تلویزیون سونی Z9G اولین تلویزیون تجاری 8K این کمپانی است، به همین جهت ژاپنی‌ ها تکنولوژی‌های متفاوتی را به منظور ارائه‌ ی بهینه‌ ترین تصویر در 33 میلیون پیکسل آنمورد استفاده قرار داده اند. قسمتی از بیانیه‌ ی کمپانی سونی در خصوص این تلویزیون ها به شرح زیر می باشد:

از یک سری تکنولوژی های کاملا جدید برای تلویزیون سری Z9G توسعه داده شده که از جمله‌‌ ی این تکنولوژی ها می‌ توان به Backlight Master Drive با Local Diming Full-array و X-tended Dynamic Range PRO اشاره داشت؛ اکنون ماژول‌ های فوق متراکم ال ای دی با استفاده از قابلیت نخست به شکل مستقل کنترل می‌ شوند تا بتوان با ارائه‌ ی یک رنگ مشکی عمیق و روشنایی بالا بیشترین کنتراست ممکن را بدست دهد. با استفاده از ویژگی دوم هم تلویزیون از انرژی ذخیره‌ شده به منظور افزایش هوشمندانه‌ ی روشنایی در مناطقی خاص از تصویر استفاده می نمایند.

کمپانی سونی در CES 2019

این کمپانی همچنین اعتقاد دارد که الگوریتم Up Skill موجود در این مدل از تلویزیون هایش محتوای نمایش داده شده در 4K را تا میزان زیادی به کیفیت 8K نزدیک می نماید. این فرایند از یک دیتابیس 8K به منظور ایجاد دقت بیشتر و ارائه‌ ی جزئیات Up Skill استفاده می نماید. اساسا این تلویزیون LCD به منظور پخش صدا از طریق درایورهایی در پشت پنل بهره مند می باشد اما با تمامی این تفاسیر شاید سیستم صوتی این تلویزیون  به خوبی سیستم صوتی تلویزیون های OLED این کمپانی نباشد. اکنون کمپانی سونی از ۴ اسپیکر (دو اسپیکر در بالا و دو اسپیکر در پایین) در پنل جلویی تلویزیون‌ به منظور تولید افکتی نظیر +Acoustic Surface Audio بهره مند می باشد.

این مسئله در مدل A9G کاملا متفاوت بوده، به نحوی که اولویت این مدل به جای تعداد پیکسل،‌ میزان کیفیت تصویر می باشد. تلویزیون اولد جدید سونی آنگونه که انتظار می‌ رود مشکی‌ عمیق‌، کنتراست بسیار بالا و زاویه‌ ی دید قوی تری نسبت به نمونه‌ ی LCD خود دارد. از نظر طراحی هم در زمان اتصال تلویزیون به دیوار به نوعی حس شناور بودن به کاربر انتقال می یابد.ژاپنی ها هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان عرضه و قیمت دقیق این دو دستگاه منتشر نکرده اند.

کمپانی سونی در CES 2019

از ویژگی های مشترک میان این دو تلویزیون می توان به این ویژگی ها اشاره کرد که هر دو تلویزیون ژاپنی‌ ها به صورت کالیبره‌ شده‌ ی Netflex و حالت بهینه‌ شده برای IMAX تجهیز شده اند و استانداردهای Dulby Vision و Dulby Atoms نیز در هر دو تلویزیون مشاهده می گردد. بر اساس انتظارات، کمپانی سونی هنوز از اندروید TV در تلویزیون‌ های هوشمند جدید خود استفاده می نماید و خبری از پلتفرم اختصاصی در این تلویزیون ها نیست. یکی از ایرادهای اساسی وارده به OLEDهای جدید سونی، عملکرد پایین آن‌ ها در قسمت نرم‌ افزاری است ولی سونی مدل‌ های 2019 خود را با نسخه‌ ی اندروید اوریو به بازار عرضه خواهد کرد و بر اساس ادعای این کمپانی بهبود میزان عملکرد بسیار بالایی در جابجایی میان اپلیکیشن‌ ها و منو‌ها نسبت به نسخه‌‌ های قبلی داراست.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: theverge

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمپانی سونی در CES 2019 از دو تلویزیون با ابعاد بزرگ و کیفیت های 8K و 4K رونمایی کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *