کمپانی بلک بری از واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام شکایت کرد

کمپانی بلک بری

کمپانی بلک بری که یکی از کمپانی های اصیل کانادایی است در دادگاه فدرال لس آنجلس بر علیه واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام اقامه دعوا نمود و ادعا کرد که تعدادی از پتنت های این کمپانی در زمینه ی امنیت، قابلیت های عملیاتی مسنجرش و رابط کاربری توسط فیس بوک نقض شده است و به قابلیت های اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ افزوده شده است که کاملا این کار غیر قانونی و بدون اجازه ی بلک بری صورت پذیرفته است.

سخنگوی کمپانی بلک بری در یک ایمیل متذکر شد که حفاظت از اموال و دارایی های سهامداران بخشی از وظایف مدیریتی این کمپانی می باشد ولی پیگیری حقوقی جزو استراتژی این کمپانی نیست. در این میان، مشاور حقوقی فیسبوک اعلام کرد که قطعا با این پرونده مبارزه خواهد کرد و دلیل این شکایت بلک بری را به وضعیت نامناسب این کمپانی نسبت داد و گفت که در متن دعوی این موضوع کاملا مشهود می باشد و بلک بری در این شرایط قصد دست اندازی به نوآوری سایر کمپانی ها دارد تا شاید برای خودش بتواند جنجالی به پا نماید.

کمپانی بلک بری

درآمد بالای بلک بری از طریق 40 هزار ثبت اختراعی است که انجام داده است و به طور سالانه مبالغ بسیار هنگفتی را دریافت می نماید و اخیرا نیز به دلیل افت در بازار گوشی های هوشمند با اپراتور TCL چین قرارداد مشارکت بر سر تولید گوشی های هوشمند بسته است. این کمپانی در سال 2017 نیز علیه نوکیا بر سر اتهام نقض ثبت اختراع در خصوص 3G و 4G شکایت رسمی نمود و این پرونده هم اکنون نیز در حال جریان می باشد. همچنین در سال گذشته کوآلکام موافقت کرد تا 940 میلیون دلار بابت حق لایسنس به بلک بری پرداخت نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کمپانی بلک بری از واتساپ، فیسبوک و اینستاگرام شکایت کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *