کاهش فروش گوشی های هوشمند برای اولین بار در ایران

فروش گوشی های هوشمند

بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی موسسه ی گارتنر، میزان فروش گوشی های هوشمند در سه ماه ی اول سال 2018 به 408 میلیون دستگاه رسیده است که این میزان فروش در مقایسه با سه ماهه ی چهارم سال گذشته 5.6 درصد کاهش داشته است؛ در سه ماهه ی چهارم سال 2016 میزان گوشی های به فروش رفته 432 میلیون دستگاه گزارش شده است. از زمان آغاز بررسی موسسه ی گارتنر در سال 2004، امسال اولین سالی است که میزان فروش گوشی های هوشمند کاهش یافته است.

فروش گوشی های هوشمند

مدیر موسسه ی تحقیقاتی گارتنر در این خصوص دو عامل را موثر می داند؛ یکی اینکه میزان ارتقای محصولات از فیوچرفون به اسمارت فون به دلیل کاهش میزان دستگاه های هوشمند با قیمت بسیار پایین سبب شده است که کاربران گوشی های هوشمند با کیفیت بالا را انتخاب نمایند و هر سال اقدام به تعویض گوشی هوشمند خود نکنند. دیگر اینکه همزمان با تقاضا برای محصولاتی با کیفیت بالا، میزان توجه افراد به قدرت دوربین و بهره مندی از اینترنت 4G نیز در رده ی بالایی حفظ شده است که سبب افت فروش گوشی های هوشمند گردیده است.

فروش گوشی های هوشمند

اگر نگاهی به جداول منتشر شده از سوی این شرکت بیندازید متوجه خواهید شد که کمپانی سامسونگ پس از عرضه ی موفق گلکسی S8 توانسته از کمپانی اپل را با قیمت بسیار بالای آیفون X پشت سر بگذارد و سهم بیشتری از بازار را در اختیار خود قرار دهد. اما این نکته را فراموش نکنید که میزان فروش دستگاه های هوشمند کمپانی هوآوی و شیائومی به ترتیب با 3 میلیون و 13 میلیون دستگاه افزایش مواجه شده اند که برای کمپانی های چینی بسیار تحسین برانگیز است.

فروش گوشی های هوشمند

اکنون 5 کمپانی برتر موفق شدند که جایگاه خود را حفظ نمایند. کمپانی سامسونگ که در رتبه ی نخست قرار دارد و اپل، هوآوی، اوپو و ویوو نیز به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاهش فروش گوشی های هوشمند برای اولین بار در ایران

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *