کاهش ارزش بیت کوین در اثر هشدارهای نهادهای ناظر مالی آمریکا

بیت کوین

نهادهای ناظر مالی ایالات متحده پس از بررسی تخلفات و اتفاقات اخیر، قیمت بیت کوین را تغییر دادند. هفته گذشته بود که نهادهای نظارتی مالی ایالات‌متحده ارزهای رمز پایه را مورد بررسی قرار دادند و طی اعلامیه ای رسمی به نمایندگان مجلس سنای آمریکا هشدار دادند که با فعالیت صرافی‌ های بدون مجوز برخورد خواهد شد و از ادامه کار آن ها جلوگیری می شود.

مدتی بود که روی بعضی از پلتفرم‌ های معاملاتی آنلاین هیچ گونه نظارت‌ قانونی وجود نداشت , همین امر موجب شد نظر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به بیت کوین جلب شده و ارزش آن به طور قابل توجهی کاهش پیدا کرد. این ماجرا از آن جا نشات گرفته که بعضی از پلتفرم ها بدون این که در SEC ثبت شوند در میان کابران رواج یافته و به عنوان پلتفرم‌ های معاملاتی آنلاین مورد استفاده قرار می گرفتند این در حالی بود که نه تنها در SEC ثبت نشده بودند بلکه بدون هر گونه مجوز  قانونی بوده و غیر مجاز هستند.

برای جلوگیری از مشکلات SEC. تعدادی پرسش طراحی کرده است که سرمایه گذاران پیش از آن که تجارت و بیزینس آنلاین و دیجیتالی خود را آغاز کنند , به این سوالات جواب دهند. در اولین سوال پرسیده می شود که آیا این بازار پلتفرم ها به عنوان یک بورس ملی اوراق بهادار به ثبت رسانده شده می باشد؟ سوال دوم مربوط به چگونگی رمز گذاری شدن پلتفرم ها است. در مرحله سوم درباره معیار انتخاب پلتفرم ها سوال پرسیده می شود و در نهایت این امر مورد پرسش قرار می گیرد که آیا سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی (FINRA) به اطلاعات مربوط به افراد حقیقی و حقوقی که با این پلتفرم ها فعالیت می کنند , دسترسی دارد یا نه.

در سال های اخیر میلیارد ها دلار سرمایه از طریق ارزهای پایه ای از جمله بیت کوین به دست آمده است. هر چند که در میان سرمایه گذاران و کاربران بسیار پر طرفدار است اما اتفاقات اخیر کمی نگران کننده بوده و ارزش این ارزهای پایه را تغییر داده است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کاهش ارزش بیت کوین در اثر هشدارهای نهادهای ناظر مالی آمریکا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *