کارت سوخت های شخصی دوباره روی کار می آیند

کارت سوخت

کارت سوخت | یکی از موضوعاتی که این روزها در بین افراد جامعه مطرح می باشد مسئله ی قیمت و شرایط ارائه ی حامل های انرژی می باشد. بر همین اساس بسیاری از مسئولان درخصوص حامل های انرژی نظرات بسیاری را مطرح نموده اند که در نهایت محمدرضا موسوی خواه ، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، در سخنان خود گفت همواره کارت سوخت ها در کشور برقرار بوده اند و به زودی نیز دوباره استفاده از آن ها در طی یک فراخوان به افراد اعلام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی، به خبرنگاران در حاشیه ی زونمایی از سری جدید کارتخوان های سوخت در خصوص افزایش قیمت سوخت و یا سهمیه بندی قیمت سوخت گفت:

فکر نمی‌ کنم چنین مسائلی اتفاق بیوفتد، تا به امروز ۱۱ سال از عمر دستگاه های قبلی می‌ گذرد و قطعات سخت‌ افزاری آن ها در بازار پیدا نمی شود، در نهایت هزینه نگهداری این دستگاه ها بسیار بالا می باشد. مدتی است که به دنبال این مسئله هستیم تا اینکه تجهیزات را بروز کنیم ولی در شرایطی که برای دولت بار مالی نداشته باشد.

کارت سوخت

موسوی خواه در سخنان خود تصریح کرد که در سال های 81 و 82 در قسمت هایی از استان سیستان و بلوچستان و همچنین اصفهان پروژه کارکردن تلمبه از راه دور عملی شد ولی هم اکنون به دنبال آن هستیم که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید دنیا این پروژه را در تمامی جایگاه های سوخت کشور اجرایی نماییم. ایشان در صحبت های خود، در مورد مزیت های این پروژه گفت:

پروژه ای که در حال حاضر در جایگاه های سوخت کشور در حال فعالیت می باشد 11 سال است که از عمر آن گذشته و یکی از اساسی ترین سامانه های تراکنشی در کشور می باشد. بخش اعظمی از درآمدهای کشور از جایگاه‌ های سوخت تامین می گردد و به عبارت دیگر حدود 100 میلیارد تومان درآمد از جایگاه‌ های سوخت کسب می‌ شود که با استفاده از این سامانه امنیت انتقال پول افزایش خواهد داشت؛ تاکنون با چالش های بسیاری در این خصوص روبرو بوده ایم، از جمله پرداخت های نقدی و مشکلات عدیده سیستم‌ های پرداخت الکترونیک از این دسته می باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی، با اشاره به الزامی شدن استفاده از کارت های سوخت شخصی در جایگاه ها گفت: پیش از این افراد از کارت جایگاه‌ دار استفاده می‌ کردند که در برخی از شرایط ممکن بود کم فروشی هایی صورت بپذیرد ولی با استفاده از کارت سوخت دارندگان خودروها تمامی این تخلف ها و اعتراض ها کاهش می‌ یابد و میزان مصرف سوخت نیز در دست دولت خواهد بود و مدیریت میزان مصرف سوخت در شهرهای مختلف آسان تر می گردد.

کارت سوخت

ایشان با تاکید بر این موضوع که در جایگاه های سوخت الزاما باید سوخت گیری با استفاده از کارت های سوخت صورت پذیرد گفت: در طی فراخوان‌ هایی مختلف این مسئله را به طور کامل برای افراد شفاف سازی خواهیم کرد و تمامی خودروهای شماره‌ گذاری شده‌ می توانند کارت سوخت خود را از طریق اداره پست تحویل بگیرند و همچنین خودروهایی که کارت سوخت خود را در اختیار ندارند می‌ توانند با مزاجعه به اداره ی پست کارت و تکمیل فرآیندهای ثبت نام کارت سوخت خود را دریافت کنند. لازم به ذکر است، افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند نیز می‌ توانند درخواست صدور کارت سوخت المثنی نمایند که 15 روزه کارت سوخت آن ها صادر خواهد شد.

ایشان درخصوص افرادی که رمز کارت سوخت خود را فراموش کرده اند گفت: کسانی که رمز کارت سوخت خود را فراموش نموده اند می‌ توانند به مراکز هر ناحیه مراجعه نموده و با ارائه ی مدارک شناسایی صاحب کارت سوخت، رمز خود را دریافت نمایند.

 

برا اطلاع از جدیدترین خبرها با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کارت سوخت های شخصی دوباره روی کار می آیند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *