چیپست کایرین 950 هواوی رسما معرفی شد

چیپست کایرین 950 هواوی رسما معرفی شد

هواوی پس از انتشار چندین تصویر تبلیغاتی و شایعه در مورد زمان معرفی چیپست جدیدش، سر انجام امروز در 14 آبان چیپست جدیدش را معرفی کرد. پیش از این چندین بنچمارک لو رفته از این چیپست وجود داشت. قبلا احتمال میرفت که این چیپست در کارهای پردازشی از هشت هسته ی Cortex A72 استفاده کند. اما اکنون که چیپست معرفی شده است معلوم شد که کایرین 950 از معماری big. LITTLE پیروی کرده است.

کایرین 950 دارای 4 هسته ی Cortex A72 است که نهایت فرکانس 2.52 گیگاهرتز دارد و برای پردازش های سنگین مورد استفاده قرار خواهد گرفت. چهار هسته ی دیگر آن Cortex A53 است که با فرکانس 1.8 گیگاهرتز پردازش های سبک تر را انجان خواهد تا و به این وسیله در مصرف انرژی تا حد امکان صرفه جویی خواهد شد.

این چیپست جدید، یک تراشه ی کمک پردازشی و البته بسیار کم مصرف هم دارد و طی دستورات خاصی در برخی از مواقع فعال خواهد شد. کایرین 950 همچنین از فناوری 16 نانومتری FinFET استفاده میکند که شرکت TSMC آن را تولید کرده است. این چیپست دارای پردازشگر گرافیکی Mali-T880MP4 میباشد. لازم به ذکر است که در این چیپست تغییراتی انجام شده است که نتیجه ی آن بهبود کیفیت در پخش موسیقی و تماس صوتی میشود.همچنین که کارین 950 از مودم LTE Cat.6  بهره میبرد.

کایرین 950 قبل از معرفی توان و قدرت خود را به اثبات رسانده بود. این محصول امتیاز بسیار بهتری نسبت به اگزینوس 7420 مورد استفاده از گلکسی نوت 5 به دست آورده بود. با توجه به بنچمارک GFXBench چیپست مذکور تواست امتیاز های تک هسته ای و چند هسته ای 1710 و 6245 را به ثبت برساند در صورتی که اگزینوس 7420 در شرایطی برابر امتیاز 1468 و 4970 را به خود اختصاص داد.

با توجه به شایعاتی که قبلا اعلام شده بود، این چیپست در گوشی هواوی میت 8 استفاده خواهد شد. بنا به گفته ی خود هواوی، میت 8 در تاریخ 5 آذر رسما معرفی خواهد شد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و تازه های دنیای تکنولوژی و پیوستن به کانال زوم تک در تلگرام، اینجا کلیک کنید.

منبع: phonearena

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  تعداد کاربران شرکت هواوی 1 میلیارد گوشی هوشمند را گذشتند

نظرات در مورد : چیپست کایرین 950 هواوی رسما معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *