چگونه از نقشه های گوگل در حالت آفلاین استفاده کنیم؟

چگونه از نقشه های گوگل در حالت آفلاین استفاده کنیم؟: Google Maps یکی از بهترین و کارامد ترین سرویس ها برای جهت یابی و نقشه است. اما این برنامه نیز مشکلاتی دارد. یک مورد از این مشکلات که بیشتر کاربران از آن ناراضی بود اند این است که برنامه با اتصال اینترنت به بهترین شکل عمل می کند و بیشتر کاربران بیرون از خانه دسترسی به اینترنت ندارند. حالا خوشبختانه امکان استفاده از نقشه گوگل به صورت آفلاین نیز امکان پذیر است، اما قبل از آن باید افعالی را انجام هیم.

چگونه دسترسی به Google Maps به صورت آفلاین امکان پذیر است؟
برای این کار شما باید منطقه مورد نظر خود را از قبل در نقشه های گوگل دانلود نمایید. شما می توانید منطقه بسیار بزرگی را برای دانلود انتخاب نمایید. قبل از دانلود کردن حافظه گوشی را چک نمایید، دانلود نقشه تقریبا دو شهر حدود یک ونیم گیگابایت از حافظه گوشی را در بر می گیرد. میتوانید نقشه ها را در کارت حافظه از این راه Menu>Offline Areas>Setting>Storage Prefrences و تغییر “Device” به “SD card” ذخیره نمایید.
این نقشه ها بعد از گذشت سی روز منقضی میشوند، زیرا شهرها همواره در حال تغییر می باشند. اگر یک کوچه بسته شود یا یک رستوران جدید افتتاح شود و…نقشه نیز نیازمند تغییر خواهد بود و گوگل با ارائه بروزرسانی های جدید این تغییرات را اعمال میکند.
برای دریافت بروزرسانی ها باید به بخش تنظیمات نقشه افلاین رفته و گزینه اپدیت اتوماتیک را فعال نمایید.با این کار نقشه های افلاین شما بروزرسانی می شوند و نیازی به نگرانی نیست یا میتوانید برای جلوگیری از به هدر رفتن حجم حافظه تان تنها نقشه های انلاین را بروزرسانی کنید.

 

 

 

استفاده از نقشه های افلاین برخی بخش های نقشه مانند مسیرهای دوچرخه سواری، مسیرهای پیاده روی و جزئیات حمل ونقل(همراه با مسیر های جایگزین آن) و موارد دیگر را نخواهد داشت.
به غیر از موارد ذکر شده تمام موارد دیگر قابل دسترسی است. می وانید به آسانی مسیرها و آدرس های مورد نظر خود را پیدا کنید.

نحوه ذخیره نقشه های آفلاین :
۱.برنا مه Google maps را باز کنید.
۲.منطقه مورد نظر خود را پیدا کنید.
۳.اگر نام مشخصی را جستجو کرده اید، نوار به همراه نام باید در پایین ظاهر شود. اگر نامی را جستجو نکردید کافیست منطقه مورد نظر را درنقشه انتخاب کرده و فشاردهید.
۴.حالا “Download” را بزنید.
۵.میتوانید از زوم برای بزرگنمایی و یا زوم اوت برای نشان دادن منطقه بزرگتر در نقشه استفاده کنید.
۶.بعد از انتخاب منطقه مورد نظر میتوانید گزینه “Download” در بخش پایین سمت راست را انتخاب نمایید.

 

بعد از دانلود نقشه منطقه مورد نظر میتوانید از آن درت همانند حالت آنلاین استفاده کنید، اما همانطور که ذکر کردیم برخی ویژگی ها در این حالت قابلیت دسترسی نخواهند داشت.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه از نقشه های گوگل در حالت آفلاین استفاده کنیم؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. من این روش رو تست کردم ولی نقشه ایران لود نمیشه لطفا اگر راهی برای استفاده از نقشه ایران بطور آفلاین هست معرفی کنید
    البته زوم هم کردم که باز هم همین مشکل هست ولی برای سایر کشور ها مشلی نبود