پیش بینی 7 اتفاق در دنیای آی تی در سال 2016

پیش بینی 8 اتفاق در سال 2016

در عصری که عصر دیجیتال نام گرفته است،هم چیز به سوی دیجیتالی شدن می روند.در این عصر تکنولوژی های جدیدی اخراع شده و با سرعت باور نکردنی ای پیشرفت می کنند،تاجایی که به مرحله هشدار رسیده و سازندگان را به این فکر می اندازند که مبادا روزی اسباب راحتی زندگی انسان به دلیل سرعت پیشرفت بالا از کنترل خارج شده و در زندگی بشر ایجاد دردسر کنند.
در برخی از برهه های زمانی سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار بیشتر از سایر زمان ها بوده است که سال های اخیر،یعنی از سال 2012 به بعد را می توان جزو آن ها به شمار آورد.
حال که به انتهای سال 2015 میلادی نزدیک می شویم، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید سرعت بالای پیشرفت تکنولوژی حال حاضر،چه نتایجی را در سال آینده میلادی خواهد داشت.

it world logo (2).jpg

1- اجرایی شدن مقوله “اینترنت اشیاء
با اینترنت اشیاء تمامی محصولات دنیای تکنولوژی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و از اطلاعات هم استفاده می کنند.این مقوله سبب می شود تا محصولات دنیای تکنولوژی دیگر به تنهایی و مستقل از یکدیگر کار نکنند.
اینترنت اشیاء همه چیز را دگرگون خواهد کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مقوله بزرگ و پیچیده این مطلب را مطالعه کنید.

2- همگرایی به‌ سوی دنیای ساده‌ تری از آی تی
بلوک‌های آی تی در سازمان‌ها یکی یک کنار هم چیده می‌شوند تا همگرایی سازمانی باعث بالا رفتن بهره‌وری شود و چاره‌جویی‌های مبتنی بر آی تی در سازمان‌های بزرگ و کوچک جزئی از استراتژی آن‌ها شده است.

3 – دیتاسنترهای اجاره‌ای برای بیزینس های کوچک
اشتراک فضا در محیط کلود در سال 2016 به طور غیرقابل تصوری افزایش خواهد یافت و دیتاسنترها به‌صورت کلود برای انواع مشتری‌های کوچک و بزرگ بیشتر نمود پیدا خواهد کرد.

4- ورود سوئیچ‌های 100 گیگابیتی
مدت ها است سازندگان تجهیزات شبکه های کامپیوتری روی سرعت 1 گیگابیت متمرکزند،اما در سال 2016 با تولید سوئیچ‌های 100 گیگابیتی با 32 پورت انقلابی بزرگ در بحث شبکه های کامپیوتری به وقوع خواهد پیوست.

5- افزایش چندبرابری امنیت در حوزه های مختلف
ایجاد تکنولوژی های جدیدی که دارای رخنه های امنیتی زیادی هستند علاوه بر اینکه کمکی به پیشرفت علم نمی کند،بلکه ضرر و زیان زیادی را به کاربران و شرکت های استفاده کننده از آن ها متحمل می کند.
در سال جدید تمرکزی بیشتری را بر روی مقوله امنیت از جانب شرکت های مختلف شاهد خواهیم بود

6- تحلیل کسب ‌و کار هوشمند
مدیریت بیزینس با تحلیل کسب‌وکار هوشمند در سال 2016 تکانی اساسی خواهد خورد. تصمیمات در این حوزه بیش‌ازپیش با آی تی گره خواهد خورد و بازتاب آن در نتایج مالی آخر سال سازمان‌ها منعکس خواهد شد.

7- مبحث مجازی سازی کاربرد فراوانی پیدا خواهد کرد
در سال 2016 دیتاسنترهای نرم‌افزاری که محاسبات، ذخیره‌سازی و شبکه را در فرایند نرم‌افزاری به‌صورت مجازی / Virtualised عرضه می‌کنند،می‌تواند اینترنت اشیاء، موبایل و سرویس‌های کلود را در خود جای دهد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پیش بینی 7 اتفاق در دنیای آی تی در سال 2016

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *