پورشه ماکان توربو (2018)

پورشه ماکان

یکی از بهترین کراس اورهای لوکس، پورشه ماکان است که به گفته کاربران برادر کوچک مدل کاین نامیده می شود. تقریبا حدود ۵ سالی می شود که از معرفی این ماشین یعنی کراس اور لوکس و اسپرت پورشه ماکان می گذرد. اما بعضی از کارشناسان و متخصصان علاقه مند به برند پورشه ، این ماشین را مناسب خانواده استوتگارتی ها نمی دانند. و می دانیم که تیم مهندسی و طراحی این شرکت قدرت طراحی و ساخت مدل های بالاتر از کوپه اسپرت ۹۱۱ را دارد و شاید برای فهمیدن این مطلب ،لازم باشد ۱۵ دقیقه با مکان رانندگی کنید.

می توان پرقدرت ترین مدل را ماکان توربو که با پیشرانه ۶ سیلندر v شکل توئین توربو آرئه می شود ، همراه با شاسی قوی و فرمان پذیری بی نقص پورشه و به عنوان یکی از بهترین خودرو های موجود در کلاس خود است. اما با استفاده از پکیج ویژه پرفورمنس به همراه نسخه توربو ، ماکان مانند یک تکه جواهر می درخشد. اما نباید این تصور را که ماکان توربو یک ماشین بدون نقص است را داشت زیرا برای دست یابی به قوای فنی بالا در یک کراس اور لوکس ، برخی از ویژگی های خودرو نادیده گرفته می شود.

وقتی از دو کلمه پورشه و توربو را در کنار یکدیگر استفاده می کنیم ، انتظاری به جز یک خودروی بی‌ نقص نمی رود و نسخه ماکان نیز در این میان صدق می کند. ماکان توربو در کنار پرفورمنس پک در مقایسه با ماکان توربو ی استاندارد ، ۴۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر در اختیار کاربران می گذارد و پیشرانه ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر که مجموعا ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ی ۷ سرعته DCT به چرخ ها انتقال دهد.

ماکان توربو فقط به دلیل قدرت و سرعت بالای آن و شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۴.۲ ثانیه یک ماشین خوب تلقی نمی شود . این ماشین علاوه بر سرعت یکی از متعادل ترین و خوش دست ترین فرمان های کراس اور را در بازار جهانی دارد ، در حالی که با سرعت بالا و در پیچ ها بدنه کمی تکان می خورد ولی ماکان توربو در قسمت سواری کیفیت عالی را عرضه می دهد به طوری که با رینگ های ۲۱ اینچی نمره کامل را دریافت می کند. و به همین دلیل می توان گفت که تمامی نسخه های سواری ماکان کیفیت ی برابر با GTS دارند و ترکیب این سواری با ۴۴۰ اسب بخار بر کیفیت آن افزوده است.

بسیاری از افراد ماکان را نسخه کوچک کاین می دانند که این مورد ،مورد بدی نیز نیست. نمای جلویی این خودرو به صورت منظم طراحی شده که با نمای عقبی که ساده است متناسب است.این نسخه به پکیج آپشن ضاهری توربو با قیمت ۷ هزار و ۹۲۰ دلار مجهز شده. این پکیج شامل رینگ های ۲۱ اینچی ، چراغ های led ، دریچه های هوا سیاه رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزیین سیاه رنگ بالای رکاب ها و چندین مورد دیگر تشکیل شده است. این پکیج دارای قیمت زیادی است و شاید ماکان بدون این پکیج ظاهر نسبتا خوبی به ماشین های مدل بالایی مثل مرسدس GLC یا آئودی Q5 داشته باشد.

در نگاه اول به کابین این ماشین ، نقطه ای توجه شما را بخود جلب می کند دکمه های وست و در کنار دنده است و به احتمال زیاد بعد از مدتی عادی خواهد شد ، این نسخه از معدود نسخه هایی است که برای تنظیم آن بجای کارهای پیچیده و بازی کردن با ان، از دکمه های مشخص شده و کارگذاشته شده استفاده کرد.  در واقع کابین این ماشین با پنل فرمان تقریبا کوچک ، نمایشگر مرکزی و دکمه های تعداد کم بر روی فرمان ، دارای طراحی ساده ای است.

بیشتر بخوانید  بررسی شاهکار پورشه در سال Porsche ۹۱۱ Turbo : ۲۰۱۶

صندلی های این ماشین به لطف تنظیمات برقی آن در تمام جهات و همچنین استفاده از بالشتک های کوچک در اطراف آن دارای فضای راحت و مناسبی است. اما صندلی های عقبی چندان فضای مناسب و راحتی را فراهم نمی کنند. با خواباندن صندلی های عقبی فضای بار به ۱۵۰۰ می رسد که نسبت به خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.

سیستم سرگرمی و اطلاعات پورشه آسان و صفحه نمایش آن دارای کیفیت مناسب و قابل قبولی است. و همین طور پاسخگویی این سیستم به همراه دکمه های زیاد آن سرعت مناسبی را دارد. همچنین می توانید آپشن پورشه کانکت را سفارش دهید که به شما قابلیت وای فای هات اسپات را می دهد و قیمت این آپشن حدود ۱۳۰۰ دلار می باشد. اتصال اپل کارپلی به صورت خودکار در دسترس است ولی اندروید اتو عرضه نمی شود. یکی از بزرگترین مشکل های سیستماتیک این خودرو نمایشگر نسبتا کوچک آن است ،این نمایشگر ۷ اینچی در مقایسه با نمایشگر ۱۲ اینچی سایر خودروهای لوکس کمی کوچک بنظر می رسد.

سیستم های کمکی و اخطار داده مانند نقاط کور و خارج شدن از خطوط نیز به صورت خودکار در ماشین بکار برده شده و ارائه می شوند. ولی سایر سیستم هایی مثل جلوگیری از تصادف یا سیستم های نیمه خودکار ایمنی در این ماشین وجود ندارند. همچنین مسئولان پورشه اعلام کرده اند که تکنولوژی دستیار راننده اینودرایو در مدل های پانامرا ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ اجرا خواهد شد. و به احتمال قوی این سیستم در نسخه های بعدی ماکان نیز نصب شود.

مصرف این ماشین در هر ۱۰۰ کیلومتر شهری ، به صورت ۱۳.۸ و در بزرگراه ها ۱۰.۲ و ۱۲۰۳ است. این مقدار ، مصرف زیادی تلقی می شود و این این موضوع را در نظر گرفت که این ماشین با کیفیت ترین بنزین را استفاده می کند. این ماشین از قیمت پایه پورشه ماکان ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار و ۵۵  و ۴۰۰ دلار برای مدل s شروع و کلاس کراس اور های لوکس ، خوبی تلقی می شود. اما برای استفاده کامل از آن باید به ترتیب ۷۷هزار و ۲۰۰ دلار و ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار خرج آپشن و پک های این ماشین کنید.

این قیمت ها با بالا رفتن آپشن ها بیشتر و به ۱۱۰ هزار دلار و شاید بیشتر هم برسد  به عنوان مثال یکی از این مدل ها دارای آپشن ترمز های سرامیکی کربن به قیمت ۸ هزار و ۱۵۰ دلار است و سیستم گشتاور پورشه با قیمت ۱۴۹۰ دلار و رنگ سفارشی جوهر قرمز ۳هزار و ۱۲۰ دلار می‌رسد که در مجموع ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ دلار می‌رسد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پورشه ماکان توربو (2018)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *