پروژه ی حمل و نقل زیرزمینی لندن؛ کراس ریل

کراس ریل

لندن برای برطرف کردن مشکل ترافیک و رفاه شهروندان خود طرح مترو زیر زمینی را اجرا کرد. پروژه کراس ریل به بحثی جنجالی در لندن به راه انداخته اولین و بزرگ ترین سیستم قطار زیر زمینی است. این سیستم به 40 ایستگاه مترو راه داشته و آن ها به هم مرتبط می کند. از این 40 ایستگاه فقط 10 ایستگاه باقی مانده و 30 ایستکاه دیگر تکمیل شده اند , این پروژه که در حال حاضر بزرگ ترین پروژه در کل اروپا است , مهندسین را مجبور کرده 42 کیلومتر در زیرزمین حفاری کنند.

کراس ریل

شهرداری و تمامی افرادی که برای تکمیل این پروژه تلاش می کنند , قول دادند این خط مترو در تحت عنوان مترو ی الیزابت , دسامبر سال 2018 , افتتاح شود. این پروژه تا به امروز بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پیش رفته و هیچ تاخیری در آن مشاهده نشده است. دولت انگلیس هزینه تقریبی این پروژه بزرگ را تا کنون مبلغی حدود حدود 15 میلیارد پوند بیان کرده است.

ظرفیت هر واگن قطار های این مترو ,  1500 نفر می باشد. برای سیستم کنترل دما و کنترل هوشمند نور , بدنه واگن ها را از جنس آلومینیوم ساخته اند. طراحی این قطار ها به گونه ای است که حدود 30 درصد از انرژی مصرفی برای ترمز کردن , دوباره تولید می شود. این امر برای صرفه جویی در مصرف برق بسیار مفید می باشد.

کراس ریل

البته تنها نکته مثبت این متروی زیر زمینی به پیشرفت و راحتی و استفاده از تکنولوژی های برتر محدود نمی شود، حفاری های عمیق باعث کشف آثار قدیمی و بقایای زیادی شد که در این میان باستان شناسان نیز از این فرصت استفاده کرده و دست به تحقیقات گسترده ای زدند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بزرگترین تبلت surface 2 در لندن

نظرات در مورد : پروژه ی حمل و نقل زیرزمینی لندن؛ کراس ریل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *