پادزهری از بزرگ ترین عنکبوت جهان در استرالیا تهیه شد

عنکبوت

عنکبوت ها دارای گونه های بسیار متنوعی می باشند. یکی از عجیب ترین و نادر ترین گونه ها , عنکبوت تار قیفی است , علت نام گذاری این عنکبوت شکل تار های آن است که به صورت قیف در کنار هم توسط عنکبوت ها بافته می شوند. یکی از این عنکبوت ها چند روز پیش به باغ وحش بزرگ استرالیا انتقال داده شد. عنکبوت تار قیفی از خطرناک ترین عنکبوت های جهان است. سم آن کشنده بوده و بسیار زود اثر است.

نر های این عنکبوت ها نسبت به ماده های آن هجومی تر هستند , به خصوص زمانی که به دنبال جفت گیری می باشند بیشتر به انسان ها حمله کرده و آن ها را نیش می زنند. دانشمندان توانستند در سال ۱۹۸۱ , از سم خود این عنکبوت ها , پاد زهری برای آن ها تولید کنند. پارک استرالیا داوطلبانه این عنکبوت را پذیرفت چرا که به آسانی می تواند , بیشتر در زمینه تولید پاد زهر برای سموم مختلف فعالیت کند. عملکرد این پارک به صورتی است که بدون این که عنکبوت آسیبی ببیند , سم آن را گرفته و در آزمایشگاه پادزهر آن را می سازند.

عنکبوت

این عنکبوت جزو بزرگ ترین عنکبوت های جهان است. پا های هشت سانتی متری اش , آن را بزرگ تر و ترسناک تر نشان می دهد. برای تولید پادزهر , سم جمع آوری شده از عنکبوت را به بدن خرگوش ها تزریق می کنند , در طی این امر بدن آن ها پادتن هایی تولید کرده که برای تولید پادزهر بسیار مهم می باشند. از ماه های پر خطر می توان به دو ماه ژانویه و فوریه اشاره کرد , چرا که عنکبوت تار قیفی در این ماه ها جفت گیری می کند , و به احتمال زیاد در جا های تاریک و مرطوب مثل رختکن ها , علف زار ها , پارک ها و جنگل و حتی داخل کفش ها نیز می رود و احتمال گزیده شدن انسان توسط این عنکبوت ها بسیار افزایش می یابد.

دولت استرالیا از مردم این کشور خواسته اگر این عنکبوت ها را در اطراف محل زندگی خود دیدند , برای تولید پادزهر و تحقیقات بیشتر , آن ها را به آزمایشگاه ها یا پارک استرالیا بدهند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پادزهری از بزرگ ترین عنکبوت جهان در استرالیا تهیه شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *