وضعیت مالی کمپانی سونی در بخش گوشی های هوشمند مناسب نیست

سونی

کمپانی قدرتمند سونی اخیرا گزارشات مالی مربوط به یک بازه ی زمانی (از ماه جولای تا ماه سپتامبر) را منتشر کرد. در این مدت زمان، این کمپانی مطرح دنیای فناوری موفق به کسب 18.5 میلیارد دلار درآمد و چیزی حدود 1.15 میلیارد دلار سود خالص شده بود. بخش زیادی از درآمدها مربوط به حوزه ی تولید محصولات نیمه هادی این کمپانی که مسئول تولید و طراحی سنسورهای دوربین گوشی های مختلف و بخشی دیگر نیز مربوط به فروش بازی های PlayStation 4 می باشد.

این کمپانی بزرگ دارای هشت بخش فعال تجاری می باشد که فقط یم قسمت آن در حال ضرر دادن می باشد، بخش تولید موبایل های سونی که در سال گذشته، در همین بازه ی زمانی موفق به کسب درآمد 32.5 میلیارد دلار شده بود، اکنون در سال جاری به میزان 21.9 میلیون دلار ضرر داده است! شاید بگویید که بر اساس آمار میزان فروش گوشی های هوشمند این کمپانی 1.9 درصد افزایش یافته است ولی این میزان ضرردهی از کجا ناشی می شود؟ باید بگوییم که این تغییرات نرخ ارز باعث شده تا بر سهام این کمپانی تاثیرات محسوسی بگذارد.

کمپانی سونی در این خصوص گفت:

این میزان ضرردهی بیشتر به دلیل افزایش قیمت قطعات اصلی، تغییرات در سیستم جغرافیایی عرضه ی دستگاه ها و تاثیر تغییرات قیمت دلار آمریکا می باشد.

با تمامی این تفاسیر، کمپانی سونی آینده ی روشنی را برای بخش عرضه ی گوشی های هوشمند خود پیش بینی می نماید و انتظار دارد که تا تاریخ 31 مارس 2018 فروش جهانی این کمپانی تنها در مورد گوشی های هوشمند به میزان 11.9 درصد افزایش یافته و درآمدی حدود 74 میلیارد دلار کسب نماید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  دوربین فول فریم A7C سونی معرفی شد

نظرات در مورد : وضعیت مالی کمپانی سونی در بخش گوشی های هوشمند مناسب نیست

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *