وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید از مجلس رای اعتماد گرفتند

وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید

این روزها شرایط اقتصادی کشور، اصلا شرایط مناسبی نیست و افراد جامعه تحت فشار بسیار زیادی هستند. یکی از دلایل می تواند ضعف مدیریتی در دولت باشد که این موضوع به وزرای مجلس باز می گردد. دولت تدبیر و امید در ابتدای فعالیت خود وزرای بسیاری را به مجلس معرفی نمود که در شرایط کنونی اقتصاد کشور و اجرای تحریم های ایالات متحده برخی به این موضوع اشاره کردند که باید وزرای مربوطه تغییر یابد تا شرایط کمی آرام تر گردد.

وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید

در حال حاضر، بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر راه و شهرسازی و وزیر صنعت، معدن و تجارت از ساعت 13 بعد از ظهر روز شنبه آغاز گردید و نمایندگان تقریبا 9 ساعت بدون وقفه به بررسی میزان صلاحیت های وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید پرداختند. محمد شریعتمداری، فرهاد دژپسند، رضا رحمانی و محمد اسلامی به ترتیب برای وزارتخانه های مذکور به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی توسط ریاست جمهموری معرفی شده اند. فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با 200 رای موافق، 50 رای مخالف و 15 آرا ممتنع از میان 265 نماینده حاضر در جلسه به عنوان وزیر امور اقتصادی و دارایی انتخاب شد.

نمایندگان وزارت خانه ی پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با 203 رای موافق، 49 رای مخالف و 13 آرا ممتنع از میان 265 آرا اخذ شده به رضا رحمانی به عنوان وزیر صنعت توانست رای اعتماد دریافت کند. در آخر نیز محمد اسلامی با دریافت 151 رای موافق و 98 رای مخالف و 8 ارا ممتنع از میان 264 نماینده حاضر در مجلس به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب گردید که نمایندگان مجلس محمد شریعتمداری را هم با 196 رای موافق، 63 رای مخالف و  5 آرا ممتنع از میان 264 نماینده حاضر جلسه ی مجلس شورا یاسلامی به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتخاب نمودند.

مطالب مرتبط

 

بیشتر بخوانید  محدود شدن تولید بنزین سوپر در کشور

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : وزرای پیشنهادی دولت تدبیر و امید از مجلس رای اعتماد گرفتند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *