وان پلاس و انتقال داده های شخصی کاربران به کمپانی سازنده!

وان پلاس

اخیرا اگر خبرها را دنبال کرده باشید، خواهید دید که بسیاری از مشتریان وان پلاس ، در مورد انتقال اطلاعات شخصیشان بسیار شاکی بوده و واکنش شدیدی را نشان داده اند!. گویا این کمپانی تولید کننده ی گوشی های هوشمند در چین، بدون مجوز می توانسته به اطلاعات شخصی کاربران خود دسترسی داشته باشد.

Christopher Moore، کارشناس بخش امنیتی این کمپانی در این مورد گفت:” این شرکت به تمامی بخش ها دسترسی نداشته و فقط به قسمت هایی نظیر شماره ی IMEI، آدرس ها و دفترچه تلفن مخاطبین، شماره سریال، سیستم شبکه ی تلفن همراه، تنظیمات فعالسازی برنامه ها و یک سری بخش های دیگر دسترسی داشته است.”

دلیلی این دسترسی غیر مجاز خود را به منظور ارائه ی خدمات پس از فروش بهتر به کاربران خود اعلام کرده است و در آخر گفت که قصد دارد این قابلیت را از روی گوشی های خود برداشته و فقط در صورت رضایت مشتریان به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. با توجه به تمامی این گفته ها این کمپانی هنوز دلیل موجهی مبنی بر اینکه چرا چنین کاری را کرده است ارائه نداده و باید پاسخگوی تمامی کاربران باشد.

Carl Pei، مدیرعامل کمپانی وان پلاس، در مورد انتقال اطلاعات از رابط کاربری Oxygen OS چنین اظهار کردکه این کار تنها به دلیل ارائه ی خدمات بهتر به کاربران این گوشی ها می باشد و هیچ گونه نگرانی ندارد. کارشناس بخش امنیتی این شرکت در ادامه ی سخنان خود گفته بود که هیچ کدام از این اطلاعات در اختیار هیچ شرکتی تاکنون قرار نگرفته و تنها در دسترس خود کمپانی وان پلاس می باشد و نیازی نیست که کاربران در مورد لو رفتن اطلاعاتشان نگران باشند.

اکنون کمپانی وان پلاس تا زمانی که دلایل قانع کننده ای در این خصوص ارائه ندهد نمی تواند دوباره اعتماد کاربران خود را جلب نماید. باید منتظر باشیم تا ببینیم چه دلیلی در آینده برای این کار خود ارائه می دهد؟!

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  انتشار تصویر رندر و جزئیاتی از OnePlus 10T

نظرات در مورد : وان پلاس و انتقال داده های شخصی کاربران به کمپانی سازنده!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *