هکرها به فرودگاه های بین المللی حمله کردند

هکرها

حمله هکرها | یکی از موضوعاتی که این روزها با پیشرفت تکنولوزی مطرح می باشد مسئله ی امنیت اطلاعات محرمانه ی افراد و ارگان های مطرح در یک کشور می باشد. بسیاری از افراد اخیرا به این موضوع حساسیت زیادی نشان داده اند ولی در این میان هکرها نیز بیکار نبوده و دائم در حال فعالیت در زمینه ی برهم زدن آرامش فضای اینترنت می باشند. به طوری که اکنون بر روی اطلاعات محرمانه ی فرودگاه های بین المللی دست گذاشته اند و دائم در حال توسعه ی حملات می باشند.

موضوع از جایی شروع شد که اطلاعات مربوط به چندین فرودگاه بین المللی توسط هکرها لو رفت و جذاب تر از لو رفتن اطلاعات این فرودگاه های بین المللی، فروش ان ها در بازار سیاه فضای مجازی (Dark Web) می باشد!!! در این خصوص باید بگوییم که گزارش های بسیاری در خصوص فروش اطلاعات و داده های اساسی نهادهای مهم نظیر نهادهای دولتی، امنیتی و فرودگاه های بین المللی از سوی مهندسین شبکه در شرکت McAfee که در زمینه امنیت فضای مجازی فعالیت بسیاری دارند، منتشر شده است.

بر همین اساس روابط عمومی McAfee در این خصوص اعلام کرده که تعداد زیادی از هکرها داده های اساسی بخش های مهم از جمله فرودگاه های بین المللی را در محیط Dark Web به فروش رسانده اند که این موضوع به طور جدی  یک تهدید اساسی برای سلامت و امنیت این نهاد های مهم بمحسوب می گردد.

هکرها

چه نکته ای در خصوص این هک ها مطرح می باشد؟!

یکی از مهم ترین مسائل و نکات این است؛ مجرمان سایبری که قصد دسترسی به این اطلاعات را داشتند، می توانستند فقط با پرداخت 10 دلار در دارک وب به آن ها دسترسی پیدا کنند. در نتیجه مجرمان سایبری و هکرها می توانند به تمامی سیستم های امنیتی فرودگاه های مدنظر مجرمان، اطلاعات بخش اتوماسیون، بخش نظارت و حمل و نقل های فرودگاه احاطه داشته و کنترل فعالیت های مختلف را در اختیار داشته باشند.

به طورکلی، محققانی که در زمینه ی امنیت و حفاظت از اطلاعات رایانه‌ای فعالیت دارند، معتقدند که اساسا فروش اطلاعات سازمان های مهم می تواند خسارات جبران ناپذیری را به این سازمان ها وارد نموده و امنیت ملی کشورهای مختلف را دچار خطرهای غیرقابل پیش بینی نماید.

بیشتر بخوانید  فعالیت های جاسوسی در گوشی همراهتان را ردیابی کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هکرها به فرودگاه های بین المللی حمله کردند

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *