هوش مصنوعی , قدمی بزرگ در تشخیص سرطان برداشت

سرطان

سرطان یکی از بیماری هایی است که امروزه گریبان گیر بسیاری از افراد شده است. روش های تشخیص این بیماری سخت و هم ترسناک و استرس آور بوده و هم بسیار هزینه بر است. انتظار برای اعلام نتایج آزمایش ها از خود آزمایش هم سخت تر است و باعث استرس و اضطراب زیادی برای فرد خواهد شد.

در این میان محققان کشور پیشرفته ژاپن با به کارگیری فناوری پیشرفته هوش مصنوعی تحولی بزرگ در کشف این بیماری ایجاد کردند. این محققان اعلام کردند با اختراع دستگاهی می توانند سرطان را در زمانی کم تر از یک ثانیه تشخیص دهند. هوش مصنوعی پیشرفته در کنار آزمایش‌ ها، تصاویر آندوسکوپی را بزرگ‌ نمایی کرده و آدنوم‌ های کولورکتال که همان تومور های خوش‌ خیم هستند به راحتی دیده می شوند , اگر این تومور ها دیر تشخیص داده شوند به سرطان تبدیل شده و سراسر بدن را آلوده می کنند.

در این دستگاه , نمونه های آزمایشی با نمونه عکس‌ هایی که از پیش ثبت‌ شده اند تطبیق داده می شوند. بیش از 30 هزار تصویر در این دستگاه ذخیره شده است. این امر باعث شناسایی و تشخیص سریع عامل سرطان در بدن می شود. دکتر یویچی موری مدرس و محقق دانشگاه  Showa یوکوهاما , تحقیقات گسترده ای در این باره انجام داده و بیان کرد این دستگاه از عمل ها و جراحی های غیر ضروری زیادی جلوگیری می کند.

این تکنولوژی بسیار سومند و پیشرفته , در از بین بردن پولیپ‌ های سرطانی و آدنوماتوز را بسیار کمک کرده و مانع از پلیپکتومی غیر ضروری پولیپ‌ های غیرنئوپلاستیک و غیر سرطانی می شود. این امر در علم پزشکی بسیار مفید بوده و جان هزاران نفر را نجات می دهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بهترین پاک کننده پس زمینه تصویر هوش مصنوعی|معرفی 5 ابزار

نظرات در مورد : هوش مصنوعی , قدمی بزرگ در تشخیص سرطان برداشت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *