هشدار پلیس راهنمایی و رانندگی | در صورت مخدوش کردن پلاک خودرو، دو سال حبس دارید

راهنمایی و رانندگی

این روزها توجه بسیاری از افراد معطوف به راهنمایی و رانندگی کشور می باشد، زیرا بسیاری از افراد هستند که خودرو و یا موتور سیکلت آن ها برای مدتی است که در پارکینگ پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده است و بسیاری از این افراد اکنون وسیله ی امرار معایش خود را از دست داده اند. در این میانف همین اواخر خبری منتشر شد که به منظور رسیدگی به جرائم خودروهای توقیفی واحدی برای رسیدگی به اعتراضات مالکان خودروهای و مراکب دیگر تشکیل خواهد شد.

جرائم رانندگی

بر اساس دستور فرمانده انتظامی پایتتهران بزرگخت، واحد رسیدگی به اعتراضات مالکان خودرو و موتور سیکلت ‌هایی که به دلیل جرائم بالا توقیف شدند و در پارکینگ های راهنمایی و رانندگی هستند تشکیل شده و امکان پرداخت اقساطی جرایم نیز برای آن ها فراهم شده است. در ضمن رانندگان می‌ توانند به تخلف ثبت شده توسط دوربین‌ های راهنمایی و رانندگی نیز اعتراض نمایند، زیرا این دوربین ها نیز در زمان ثبت جرائم ممکن است دچار اشتباه شده باشند.

راهنمایی و رانندگی

رییس پلیس تهران، سردار حسین رحیمی در گفته های خود اظهار داشت: پلیس ارتباط زیادی با مسائل اجتماعی دارد و اساسا روش‌ های قدیمی پاسخگویی مسائل اجتماعی امروز کارساز نیستند و باید به راه های علمی روی بیاوریم. بسیاری از افراد و رانندگان به درستی رانندگی نمی‌ کنند و به نظر ایشان عنصر راننده و عوامل انسانی یکی از دلایل اساسی در تصادفات رانندگی می باشد که باید با دید علمی موارد کاهش تصادفات را بررسی نماییم. ما نیز مبالغ بسیار زیادی را صرف تصادف و معلولان در کشور می‌ نماییم که باید بتوانیم با دیدی علمی تمامی این هزینه ‌ها را کاهش دهیم.

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، در سخنان خود تصریح کرد: 10 مرکز رسیدگی به اعتراضات جرایم در تهران وجود دارد و حتی به جرایمی که از طریق دوربین ثبت می شود نیز رسیدگی خواهد. در این خصوص خودروهایی که پلاکشان توسط رانندگان دستکاری می‌ گردد، دادگاه می‌ تواند رانندگان خودرو را از 6 ماه تا 2 سال حبس محکوم نمایند.

 

مطالب مرتبط

بیشتر بخوانید  چگونگی طرح بخشودگی جرائم رانندگی 96

 

در ادامه زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : هشدار پلیس راهنمایی و رانندگی | در صورت مخدوش کردن پلاک خودرو، دو سال حبس دارید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *