نگاهی کوتاه به کمپانی بلک بری در سال 2013

BlackBerry

در سال 2013 کمپانی بلک بری گوشی های هوشمند لمسی خود را به بازار ارائه کرد. اما گفتنی این سال بلک بری با فروش بالایی روبرو نشد و نتوانست با رقبای خود در دنیای گوشی های هوشمند رقابت جدی داشته باشد. تا جایی که مدیر عامل جدید بلک بری اظهار کرد این کمپانی قصد دارد سیستم عامل گوشی های خود را به ios یا اندروید تغییر دهد.

BlackBerry
BlackBerry

در ماه ژانویه 2013 کمپانی بلک بری گوشی هوشمند BlackBerry Z10 را رونمایی کرد. یک گوشی هوشمند زیبا و تمام لمسی با صفحه نمایش لمسی خازنی به حدود قیمت 900 هزار تومان ؛ این گوشی هوشمند آغاز گر مدل های لمسی مختلف بلک بری بود. این گوشی در نمایشگاه CES 2013 در ماه ژانویه رونمایی شد و در ماه مارچ به بازار ارائه شد. پس از ارائه این گوشی های  هوشمند لمسی بلک بری به بازار مدیر عامل این کمپانی اعلام کرد در شش ماهه نخست بلک بری به ارزش 1 بیلیون دلار از این گوشی های هوشمند را بفروش رسانده است. و در شش ماهه دوم 2.7 بیلیون دلار!

گوشی های دیگر بلک بری از جمله مدل Black Berry Q 10 با صفحه کلید QWERTY به بازار ارائه شد این مدل بلک بری هم با استقبال طرفدارانش روبرو شد ، اما مساله این جا است ، تنها طرفداران بلک بری برای فروش مناسبش کافی نبودند ، و این کمپانی به بازار های جدید برای گسترش فعالیت هایش نیاز داشت.

پس از این اتفاقات بلک بری گوشی BlackBerry Z30 را با صفحه نمایش 5 اینچی رونمایی کرد اما این گوشی هم به داد بلک بری نرسید ، سپتامیر 2013 اینکه مشکلات مالی این کمپانی گسترش یافت و این واقعه تا فروش بخشی از سهام این کمپانی برای حل مشکلاتش ادامه پیدا کرد ، در جریان خصوصی سازی این کمپانی نام شرکت بزرگی چون گوگل ، مایکروسافت و سیسکو هم در صف خرید این کمپانی دیده می شد. مقداری از سهام این کمپانی بفروش رسید و مدیر عامل آن هم تغییر کرد.

هم اکنون همه چیز به حالت عادی برگشته است و پس از معرفی مدیر عامل جدید بلک بری ، سیاست های این کمپانی در ارائه گوشی هایی با سیستم عامل اندروید و آی اوس ادامه خواهد یافت ، البته مدیر عامل این کمپانی اعلام کرد ما قصد نداریم با ارائه گوشی های هوشمند اندرویدی و آی اوس امنیت گوشی هایمان را پایین بیاوریم ، بلکه سعی خواهیم کرد با حفظ امنیت گوشی های هوشمندمان از این سیستم عامل ها استفاده نماییم.

بیشتر بخوانید  نمایشگاه IFA : گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy Note Edge رونمایی شد.

شایان ذکر است گوشی های هوشمند کمپانی بلک بری در بین رقبا از امنیت اطلاعاتی بسیار بالایی برخوردار است ، و تا کنون هیچ ارگان دولتی قادر به شنود اطلاعات کاربران این گوشی های همراه نشده است. منتظر خبر های خوشی از این کمپانی در نمایشگاه CES2014 باشید.

منبع : phonearena.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نگاهی کوتاه به کمپانی بلک بری در سال 2013

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *