نکاتی در مورد خرید لپ تاپ

نکاتی در مورد خرید لپ تاپ

امروزه کاربرد لپ تاپ در زندگی روزمره بقدری زیاد شده که زندگی افراد را متحول کرده؛ لپ تاپ هایی با سیستم های قوی بجای کامپیوتر های رومیزی ، با ظاهری زیباتر که فضای کمی را هم اشغال می کنند. اما در خرید لپ تاپ باید نوع استفاده و مبلغی که می خواهید هزینه کنید را مشخص کنید. گزینه اول هزینه است. افراد تصور می کنند که باید برای همه ی لپ تاپ ها پول زیادی بدهند اما اگر بدنبال جست و جو  در اینترنت یا کار با شبکه های اجتماعی هستید ، می توانید لپ تاپ های معمولی یا به اصطلاح مولتی مدیا را خریداری کنید این لپ تاپ ها قیمت مناسبی نیز دارند. انواع برند ها مانند ایسر و ایسوس دل و سامسونگ در کنار لپ تاپ های حرفه ای خود ،این نوع لپ تاپ ها را هم عرضه می کنند.

نکاتی در مورد خرید لپ تاپ

قدرت لپ تاپ ها

اگر شما یک گیمر حرفه ای یا برنامه نویس هستید ، می توانید از لپ تاپ های گیمینگ استفاده کنید که بسیار قدرتمند اند. این لپ تاپ ها در حالی که قیمت زیادی دارند ، به راحتی جای PC را می گیرند، این لپ تاپ ها با کارت های گرافیکی مخصوص Nvidia  عملکردی مانند  PCها دارند و برخی از این لپ تاپ ها در کنار هارد دیسک یک حافظه به اسم SSD دارند که به شما امکان استفاده بیشتر مانند سیستم عامل و فایل ها و نرم افزار ها را می دهد و بروی SSD ذخیره می کند تا سرعت آن بیشتر شود.

قابلیت حمل و نقل

این روز اسم اولترابوک ها زیاد در زبان ها می چرخد. این لپ تاپ ها بهترین لپ تاپ های قابل حمل و با ساختاری نازک ، سرعت بالا و صفحه نمایش فوق العاده و همین طور قیمتی بالا هستند. از بهترین مدل های آن می توان به microsoft surface و apple macbook اشاره کرد و مدل های دیگری مانند zenbook شرکت ایسوس. هرچند ظاهری نازک و ظریف دارند اما قدرت بسیار زیادی را دارند و این قدرت بالا بخاطر استفاده از SSD ها به جای هارد های HHD است SSDها قدرت بیشتر و حجم و فضای کمتری را اشغال می کنند. این لپ تاپ ها با ابعادی بین ۱۴ تا ۱۰ اینچ براحتی در کیف جا می شوند و در بین این لپ تاپ ها به دنبال وزن های زیر ۱۴۰۰ گرم باشید که راحت‌تر حمل می شوند.

بیشتر بخوانید  رونمایی HP از دو لپ تاپ جدید الیت بوک

راحتی افراد

اگر شما قبلاً با کامپیوتر های رومیزی سر و کار داشته آید امکان دارد با لپ تاپ های کوچک راحت نباشید اما جای نگرانی نیست چون لپ تاپ های ۱۵ تا ۱۷ اینچی جای آن کامپیوتر ها را پر می کند حتی کیبرد و ماوس خود را می توانید به آن وصل کنید. ضمنا این لپ تاپ ها قابلیت DVD پورت را نیز دارند‌. امروزه لپ تاپ ها جای کامپیوترهای رومیزی را گرفته اند و نتها از آنها چیزی کم ندارند بلکه بعضی هایشان قوی تر نیز هستند. اما لپ تاپ ها نیازمند یک هارد اکسترنال هستند که اطلاعات مورد نظر را در آن ذخیره و در صورت لزوم آن را به دستگاه دیگر وصل کنند.

نکاتی در مورد خرید لپ تاپ

هارد اکسترنال

در واقع هارد اکسترنال دو دسته اند رومیزی و قابل حمل، افرادی که از لپ تاپ استفاده می کنند بهتر است یک هارد اکسترنال نیز در کنار خود داشته باشند. شما می توانید با پرداخت هزینه کمی یک ترابایت حافظه قابل حمل در کنار خود داشته باشید. لپ تاپ قابلیت اتصال به چند هارد اکسترنال را دارد. امروزه این هاردها از ۵۰۰ گیگابایت تا ۲۰ ترابایت عرضه می شوند اما برای افرادی که عکاس هستند و یا کسانی که فیلم و سریال زیادی دارند یک هارد ۳ ترابایت کافی می باشد. اما سرعت انتقال اطلاعات و داده ها نیز مد نظر است ، برای مثال USB 2.0 در هر ثانیه ۶۰ مگابایت اطلاعات رد و بدل می کند اما USB 3.0 در هر ثانیه ۶۴۰ مگابایت را رد و بدل می کند، که حدود ۱۰ برابر سریع تر است. اما به پورت لپ تاپ خود نیز دقت کنید و اگر این پورت لپ تاپ نباشد با سرعت استاندارد فایل ها رد و بدل نمی‌شوند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نکاتی در مورد خرید لپ تاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *