نفتکش های غول پیکر دنیا

نفتکش های غول پیکر دنیا

نفت کش سانچی، در این چند روز اخیر نام این کشتی بر سر زبان ها افتاده است؛ این کشتی در دریای چین با یک کشتی تصادف کرد و در طول این چند هفته بعد از سوختن سرانجام غرق شد. متاسفانه برخی از هم میهنانمان در این کشتی بودند و جان باختند، چندین روز نیرو ها در حال مهار و خاموش کردن آتش بودند. اما کمک به آن ها بی اثر بود و این کشتی در روز یکشنبه غرق شد. درمورد این موضوع در روز های نخست مورد بررسی توسط های دیگر قرار گرفت و هدف ها این نیست که این موضوع را دوباره بررسی کنیم.

افراد زیادی بودند که سوالاتی مانند کشتی نفتکش چه نوع کشتی است و به چه اندازه بزرگ است که نیروهای امداد نتوانسته اند آن را نجات دهند. اکنون قصد داریم شما را با بزرگترین کشتی که بشتر توانسته آنرا بسازد آشنا کنیم. و در این هین متوجه غیر ممکن بودن خاموشن کردن این حجم از نفت و گاز های اشتعال پذیری خواهید شد.

ملکه بِرگ

نفتکشی به نام ملکه بزرگ در کشور ژاپن و به دست مهندسان صنعتی میتسوی طراحی شده و این کشتی در سال ۲۰۰۴ در چیتاگونگ در جنوب شرقی بنگلادش اوراق شده است.

نفتکش های غول پیکر دنیا

برخی ویژگی های این کشتی عبارت است از ظرفیت ۴۲۳۶۹۷ تن و طول آن به ۳۸۱.۸۲ متر می رسد و فعالیت این کشتی در بین سال های ۱۹۷۶تا ۲۰۰۴ بود.

امپراطور بِرگ

از دیگر کشتی های گول پیکر می توان امپراطور برگ را نام برد که حاصل طراحی و ساخت گروه صنعتی میتسوی است ، این کشتی در ژاپن ساخته شده و در سال ۱۹۸۶ در کائوسیونگ تایوان اوراق شد این کشتی غول پیکر ظرفیت ۴۲۳.۶۹۷ تن را دارد و طول آن به ۳۸۱.۸۲ متر می رسد و کارکرد آن در بین سال های ۱۹۷۶تا ۱۹۸۶ بوده است.

نفتکش های غول پیکر دنیا

نفتکش های کلاس تی آی

من جمله نفتکش های سوپر نفت کش های قدیمی کلاس تی آی بزرگ است و اکنون بزرگترین نفتکش های در خدمت اقیانوس ها به شمار می آیند.

نفتکش های غول پیکر دنیا

این نفتکش ظرفیت ۴۴۱.۸۹۲ تن و به طول ۳۸۰متر و از سال ۲۰۰۲ تا الان کار می کند.

اِسو پاسیفیک

یکی از نفتکش هایی که تقریبا گمنام است و اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست نفتکش اسو پاسیفیک است و فقط می دانیم که در قبرستان کشتی های گلدانی در پاکستان قرار دارد. این کشتی ۵۱۶.۴۲۱ تن ظرفیت دارد و طول آن به ۴۰۶.۵۷ متر می‌ رسد و در سال های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۲ کار می کرده است.

نفتکش های غول پیکر دنیا

اِسو آتلانتیک

نفتکش اسو آتلانتیک در جنگ خلیج فارس توسط ناوگان دریای بریتانیا محافظت می شد و در سال ۲۰۰۲ به اوراق پاکستانی ها فروخته شد.

بیشتر بخوانید  جریان نفتکش ایرانی چه بود؟

نفتکش های غول پیکر دنیا

این کشتی ظرفیت ۵۱۶.۸۹۱ تن را داشته و طول آن به ۴۰۶.۵۷ متر نیز می رسد. و در سال های ۲۰۰۲ و ۱۹۷۷ خدمت کرده است.

بلامیا

یکی از شرکت های فرانسوی نفتکشی به اسم بلامیا ساخته است که متعلق به کمپانی شل است. این نفتکش در سال ۱۹۸۴ در دریای نروژ از کار افتاد و در بندر اولسان کره جنوبی اوراق شد.

نفتکش های غول پیکر دنیا

این کشتی ظرفیت ۵۵۱.۶۶۲ تن و به طول ۴۱۴.۲۲ متر بوده است و در سال های ۱۹۸۶ و ۱۹۷۶ خدمت کرده است.

باتیلوس

نفت کش باتیلوس نیز ساخته دست شرکت فرانسوی است و در اکتبر ۱۹۸۵ به وسیله شرکت رویال داو شل این به قیمت ۸ میلیون دلار فروخته شد . این کشتی قبل از اوراق شدن آخرین سفر خود را از وستنس نروژ شروع و به کائوشیونگ تایوان در ۲۸ دسامبر۱۹۸۵ به اتمام رساند.

نفتکش های غول پیکر دنیا

ظرفیت این کشتی ۵۵۳.۶۶۲ تن و طول آن ۴۱۴.۲۲ متر بود و در سال های۱۹۸۵ تا۱۹۷۶ بوده است.

پریریال

کشتی پریریال تنها کشتی نفتکش در مدل خود بود تا ۲۰۰۳ یعنی بیشتر از ده سال توانسته دوام بیاورد ، این کشتی به دست فرانسه ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ در پاکستان نیز اوراق شد.

نفتکش های غول پیکر دنیا

ظرفیت این کشتی ۵۵۵.۰۴۶ تن است و طول آن ۴۱۴.۲۲ متر و در سال های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۳ بوده است.

پیِر گیلامات

پیر گیلامات از سوپر نفت کش هایی است که در سال ۱۹۷۷ ساخته شد ، این کشتی به دلیل بزرگی بیش از حد که باعث می شد این کشتی توسط هیچ شرکتی استخدام نشود در بندر فجیره زمین گیر شد و بلافاصله در آن سال شرکت هیوندای این نفت کش را خرید و در بندر اولسان کره جنوبی اوراق کرد.

نفتکش های غول پیکر دنیا

ظرفیت این کشتی بزرگ ۵۵۵.۰۵۱ است و طول آن ۴۵۴.۴۲۳ متر است. در سال های ۱۹۸۳ الی۱۹۷۷ خدمت کرده است.

سیوایز جاینت

از قوی ترین و غول پیکر ترین نفتکش ها می توان غول خوشحال یا jahre viking ,knock nevis را نام برد. این سوپر نفت کش مشهور بلند ترین نفت کش در تمامی دوران ها بوده و این کشتی بزرگ در سال ۲۰۰۹ به وسیله یک شرکت اوراق کننده به در هند خریداری شده و بعد از اجرای مراسمی خاص گجرات هند اوراق شد.

نفتکش های غول پیکر دنیا

این کشتی ظرفیتی بالغ بر ۵۶۴.۶۵۰ تن و طولی به اندازه ۴۵۸.۴۶ متر بوده و در سال های ۱۹۷۹ تا ۲۰۰۹ فعالیت داشته است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نفتکش های غول پیکر دنیا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *