از نصب تلگرام X خودداری کنید!

تلگرام X

مدتی قبل اخباری درباره ساخت یک برنامه جدید از تلگرام به اسم تلگرام X در مورد پیام رسانی منتشر شده بود و کاربران را نیز شیفته خود کرده بود. این تلگرام برنامه جدیدی از این مجموعه بوده و اکنون قابلیت اجرا در گوشی های هوشمند را دارد. این برنامه ابتدا با اسم Challegram منتشر شد ولی این موضوع ادامه پیدا نکرد و فقط با اضافه شدن حرف X به آخر آن تغییر کرد. این تلگرام ،تلگرام معمولی به اضافه ویژگی هایی بیشتر از پیام رسانی است که در تلگرام معمولی وجود نداشت. این ویژگی ها می تواند دلایلی باشد تا دیگر با تلگرام معمولی کاری نداشته باشید اما ما با ارائه‌ی چند دلیل برای شما چرایی استفاده نکردن از این برنامه را حداقل هم اکنون، بیان می کنیم. اگر به دنبال مقالات آموزشی تلگرام هستید حتما از بخش آموزش تلگرام زوم تک دیدن کنید.

1.شرایط امنیتی

این برنامه جزو آزمایشات و پروژه های امتحانی از نسخه تلگرام است و این موضوع را چندین بار خود تلگرام مورد تاکید قرار داده و گفته شده که این برنامه در حال آزمایش است. اما با توجه به این که هر دو برنامه از یک منبع مشخص استفاده می کنند و تلگرام اصلی از امنیت بسیار قوی بر خوردار است اما برای اعتماد کامل به این برنامه یعنی تلگرام X کمی زود است.

برای مثال اگر یک باگ یا مشکل نرم افزاری در این برنامه که در حال آزمایش است، ایجاد شود، گوشی تان دچار مشکلات امنیتی خواهد شد. توصیه ما این است که تا زمانی که این برنامه از حالت آزمایشی خارج نشده با اکانت اصلی وارد آن نشوید.

2.تم ندارد!

این برنامه علیرغم اینکه که دارای ویژگی و کاربردهای خاصی است، یکی از ویژگی های محبوب تلگرام معمولی را ندارد. در این تلگرام منوی تم وجود دارد اما فقط می توانید از سه تمی که از قبل وجود داشته اند استفاده کنید و ظاهر آن را تغییر دهید. یعنی شما از فایل های تم که خود ساخته اید نمی توانید استفاده کنید و آپشنی که بتوانید آن را به صورت دستی ویرایش کنید وجود ندارد. در این تلگرام برعکس تلگرام اصلی مخاطبین دسترسی کامل به شخصی سازی تم ندارند.

بیشتر بخوانید  فیلترینگ تلگرام به کجا رسید ؟ آیا تلگرام بعد از عید فیلتر می شود؟

3.رابط کاربری پیچیده

از دلایلی که تلگرام به سرعت توانست محبوب شود کاربری ساده و حرفه ای آن بود. این تلگرام همان طور که اشاره شد شباهت کاملی با تلگرام معمولی دارد ولی در بخشی از منوی آن تغییراتی وجود دارد که آنچنان لازم نیستند و ممکن است برای کاربران استفاده از آن کمی مشکل و سخت باشد.

مثلا استفاده از رمز و یا اثر انگشت در حافظت از این برنامه در تنظیمات به pass code مراجعه و برنامه به طور خود کار رمز و اثر انگشت را تعیین می کرد اما در این تلگرام با طی مراحل حفاظت با اثر انگشت فعال نمی شود و خود شخص باید آن را فعال کند. جابه جا کردن منو ها یا حذف آن ها، حذف دکمه mute چنل ها از قسمت پایین و سایر آن ها از امکاناتی هستند که شما را گمراه می کنند.

4.امکان افزودن چند کاربر وجود ندارد!

در آپدیت اخیر این برنامه، تلگرام خودش امکان حضور کاربران با چند اکانت و شماره های مختلف را فراهم کرده بود که می توانستند در این برنامه فعالیت داشته باشند و بتوانند به صورت همزمان آن ها را کنترل کنند ولی این امکان در تلگرام X وجود ندارد و اگر مایل به استفاده از چند حساب کاربری هستید بهتر است از تلگرام ایکس استفاده نکنید.

نتیجه گیری

بنابر گفته ها نتیجه می توان گرفت که این برنامه در حال آزمایش است و وجود یک باگ یا ویروس در بخشی از آن دور از انتظار نیست و همچنین به پایداری این برنامه نمی توان دل بست و امکان دارد تا چند روز دیگر وجود نداشته باشد و شاید وجودش قطعی باشد. این برنامه علاوه بر سرعت بالا و امکانات زیاد مشکلاتی نیز دارد و اگر قصد استفاده از این برنامه را دارید بهتر است آن را به صورت آزمایشی و تست نصب کنید و تا زمانی که نسخه رسمی و قابل اعتماد آن عرضه نشده به آن اعتماد نکنید و از تلگرام اصلی خود استفاده کنید.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : از نصب تلگرام X خودداری کنید!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *