نروژ اولین تونل کشتی جهان را می سازد

استاد پنینسولا در نروژ از خطرآفرین ترین سواحل در منطقه برخوردار است. منطقه مذکور به عنوان محل تداخل بین آب های دریای نروژ و دریای شمال بر اساس شواهد موجود جان ده ها تن از ملوانان را در طول چند دهه گذشته گرفته است. و این شاید تنها دلیل ممکن بر تصمیم حفاری آژانس ساحلی نروژ باشد. حفاری 272 میلیون دلاری قرار است به منظور ساخت “تونل کشتی” برای ایجاد عبور امن تر کشتی های تجاری صورت گیرد.

مسیر ساخته شده بر اساس طرح ریزی های موجود قرار است کشتی های به عظمت Hurtigruten Cruise را جا دهند. در واقع، تونل 150 فوت ارتفاع، 118 فوت عرض و بیش از یک مایل طول دارد.

پارلمان نروژ یک بیلیون کرون نروژی و یا حدود 118 میلیون دلار را صرف این پروژه در طرح ملی حمل و نقل از سال 2014 تا 2023 کرده است که ساخت و پیاده سازی طرح آن در اوایل سال 2018 آغاز خواهد شد.

ممکن است ایده پرهزینه ساخت تونل کشتی پوچ به نظر برسد؛ چرا که تاکنون هیچ کس دیگری تلاش نکرده است تا چنین طرحی را برای نخستین بار ارائه دهد و پیاده کند. و این ایده اگرچه دور به نظر می رسد و ممکن است برای به تحقق رسیدن آینده نه چندان نزدیکی را صرف خود کند اما صنعت گردشگری نروژ را گیج کرده است. اما آنچه که حائز اهمیت است آن است که معامله انجام شده است و برای پیاده سازی طرح دور از نظر باید حدود 7.5 میلیون تن سنگ برداشته شود تا تونل ساخته شود. ساخت این تونل کشتی احتمالا چهار سال به طول بیانجامد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نروژ اولین تونل کشتی جهان را می سازد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *