نحوه ی حذف بدافزارها در اندروید

نحوه ی حذف بدافزارها در اندروید

آیا می توان از ورود بد افزار به گوشی های تلفن همراه هوشمند جلوگیری کرد ؟

یکی از مشکلاتی که این روزها کاربران با آن درگیر هستند ورود بدافزارها به تلفن های هوشمند می باشد . زمانی که شما یک فایل ناشناس  مشکوک را دانلود می کنید ممکن است بدافزارها را به گوشی تان وارد کرده باشید و همچنین سبب آلوده شدن گوشی خود شوید . زمانی که فایل دانلودی را می خواهید اجرا کنید با مواردی روبرو می شوید که سبب آزار شما می شوند . مثلا اگر شما همیشه در روز یک بار گوشی تان را به شارژ می زدید حالا باید چندین بار در روز اینکار را انجام دهید یا پیغامی تبلیغاتی که مداوم برایتان ظاهر می شود و ….

اگر می خواهید با این مشکلات روبرو نشوید باید کاری کنید که بد افزارها به گوشی شما وارد نشوند و در صورتی که گوشی شما به این بد افزارها آلود شد آنها را کاملا از بین ببرید . در ادامه این پست ما قصد داریم برای شما مراحلی را توضیح دهیم که می توانید برای مقابله از آنها استفاده کنید .

 

استفاده نمودن از اپلیکیشن‌های ضد بدافزار

اپلیکیشن های آنتی ویروسی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا این بد افزارها به گوشی شما وارد نشوند . وجود این اپلیکیشن ها سبب می شود تا گوشی هم در مقابل بد افزارها و هم آپ های مخرب و ویروس ها در امان باشد . البته نباید فراموش نکنید استفاده از آنتی ویروس ها سبب می شود تاثیرات منفی بر روی عمر باتری شما بگذارد زیرا این اپلیکیشن ها همیشه فعال هستند و این موضوع سبب بروز مشکلاتی خواهد شد . خوشبختانه در دنیای اندرویدی آنتی ویروس های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آنها برای گوشی خود استفاده کنید .

 

روش‌های دیگر برای جلوگیری از ورود بدافزارها به تلفن همراه

1)زمانی که برای گوشی تان آپدیت جدیدی اعلام می شود سعی کنید حتما آپدیت را انجام دهید زیرا در نسخه های جدید بخش های امنیتی نیز به روز شده اند .

2)همیشه قبل از اینکه اپی را نصب کنید بخش دسترسی را حتما بررسی نمایید . اگر دسترسی های یک آپ بیشتر از میزان توانایی آن باشد بهتر است آن برنامه را نصب نکنید .

3)سعی کنید قابلیت نصب اپ های که غیر مطمئن هستند را فعال کنید . شما می توانید با فعال سازی این قابلیت از نصب هر اپی که جز پلی استور باشد جلوگیری نمایید . برای اینکار می توانید در بخش تنظیمات در قسمت امنیت گزینه Unknown sources را فعال کنید.

آیا می توانیم بدافزارها را در گوشی خود پیدا کنیم ؟

پیش تر راجب علائم وجود بد افزار برای شما مطالبی را بیان کردیم . در ادامه جز آنتی ویروس روش های دیگری را برای شما بیان میکنیم که می توانید برای شناسایی بد افزار از آنها کمک بگیرید .

عموما در 90 درصد بد افزارها تبلیغات آزاردهنده ی وجود دارد ، زیرا عموما این بدافزارها با هدف پول در آوردن انتشار داده می شوند . در سیستم عامل های اندرویدی قابلیت ویژه ی با نام draw over وجود دارد که سبب قرار گیری رابط  یک اپ روی آپ دیگر می شود . زمانی که این ویژگی فعال است می تواند سبب شود تا تبلیغات نمایش پیدا کنند ؛ زیرا همین تبلیغات برای نمایش داده شدن به دسترسی در اپ نیاز دارند .  شما می توانید از اندروید مارشمالو به بعد توانایی کنترل draw over در هر اپ داشته باشید .

برای اینکار شما از قسمت تنظیمات باید به اپلیکیشن نصب شده وارد شوید و دنبال Draw over other apps را پیدا کنید . حالا در صفحه ی که برای شما باز می شود همه ی آپ های را مشاهده می کنید که که قابلیت draw over برای آنها فعال می باشد . اگر که یک اپلیکیشن را دیدید که عجیب به نظر می رسد یا ناشناس است بهتر است آن را حذف کنید یا آن را غیر فعال کنید زیرا ممکن است همان اپلیکیشن ناشناس یک بد افزار در گوشیتان باشد .

 

طریقه حذف بد افزار بعد از پیدا کردن آنها

در اینجا اگر بد افزار گوشی خود را پیدا کردید باید مانند روش زیر آن را حذف کنید ، البته فراموش نکنید می توانیداز آنتی ویروس ها برای حذف آنها کمک بگیرید .

برای اینکار باید به تنظیمات رفته و سپس وارد APPS شوید و اپلیکیشنی را که فکر می کنید مشکل دار است را پاک کنید (گزینه uninstall را لمس کنید ) .

دقت کنید ممکن است به همین سادگی امکان پاک کردن اپ برای شما محیا نباشد و شما با پیغام های خطای روبرو شوید  در اینجا باید دقت کنید که اپ به سیستم بالاتر گوشی شما دسترسی داشته است و سیستم عامل به عنوان یک فایل سیستم ، آن بد افزار را می شناسد  و موجب می شود تا پاک شدن آن اتفاق نیوفتند . برای اینکه این مشکل را حذف کنید باید به تنظیمات بروید و Security and look for Device administrators را لمس کنید حالا در صفحه ی که برای شما باز می شود  Android Device Manager را می بینید . در این قسمت بد افزار را پیدا کنید و مسدود سازی دسترسی را در آن انجام دهید . حالا مجددا باید به مسیر تنظیمات و بعد Apps بروید و اپ مورد نظر را پیدا کنید . حال شما می توانید به آسانی آن را حذف نمایید .

در پایان باید دقت کنید پس از انجام مراحل یکبار گوشی خود را ری استارت کنید . اگر باز هم بعد از ری استارت گوشی شما مانند سابق بود باید برای حذف از آنتی ویروس استفاده نمایید . البته شاید استفاده از یک آنتی ویروس نتواند برای شما موثر باشد و شما برای حل مشکل مجبور باشید که اپ های بیشتری را حذف کنید تا بد افزار را از بین ببرید اگر همه این مراحل را انجام دهید می توانید از شر بد افزار ها نجات پیدا کنید .

در نهایت ما به شما پیشنهاد می کنید برای در امان بودن گوشی اندرویدی خود استفاده امن از اینترنت و استفاده از یک آنتی ویروس مناسب  را در اولویت قرار دهید . شما می توانید با بد افزارها مقابله کنید .

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه ی حذف بدافزارها در اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *