نحوه گذاشتن کامنت در فایل ورد

فایل ورد

قطعا شما هم در زمان دانشجویی و یا تحصیل و حتی در موارد کاری با فایل های ورد بسیاری روبرو شده اید و حتی گاهی اوقات به عنوان سردبیر و یا ویراستار بر روی یک فایل ورد فعالیت داشته اید. در این میان گاهی اوقات شاید دوست داشته باشید که به نحوی نظرات خود را برای یک پاراگراف و یا حتی یک جمله مطرح نمایید، در این صورت باید یک قابلیتی به نام کامنت گذاری و یا نظرات در مایکروسافت ورد وجود داشته باشد.

اساسا نظر یا کامنت قسمی از نرم افزار مایکروسافت ورد می باشد که می‌ تواند در پرونده‌ های طولانی بسیار کاربردی باشد، بخصوص برای پرونده‌ هایی که میان چند نفر به اشتراک گذاشته شده اند. به این ترتیب شما می توانید قسمتی از یک نوشته ی فایل ورد را پیدا کرده و دیدگاه خود را در خصوص آن قسمت از متن بیان کنید، البته باید به این نکته اشاره کنیم که با انجام این پروسه هیچ تغییری در خود متن یا پاراگراف خاص ایجاد نمی شود و طراحی آن ثابت باقی خواهد ماند.

اکنون باید بگوییم که افزودن کامنت در نرم افزار مایکروسافت ورد بسیار ساده است و نیازی به نصب افزونه و یا فایل کمکی خاصی نیست ولی در صورتی که تاکنون از این ویژگی استفاده نکرده‌ اید، در این بخش تصمیم داریم تا نحوه ی انجام این کار را برای شما شرح دهیم تا در مقالات طولانی و فایل های ورد رسمی بتوانید این کار را انجام بدهید.

گذاشتن کامنت در فایل ورد

افزودن دیدگاه به فایل های ورد کار بسیار آسانی است. حتی شما می توانید چندین نظر در داخل فایل ثبت کنید. اکنون به منظور انجام این کار تنها لازم است تا مراحل زیر را طی کنید:

فایل ورد

  • قسمتی از متن مقاله ی ورد را که قصد دارید در آن نظر خود را اعلام نمایید، انتخاب کنید. در صورتی که قسمت خاصی از متن را برای ارسال کامنت در نظر ندارید باید نشانگر ماوس خود را به بخشی که کامنت به آن مربوط می گردد، ببرید.
  • سپس تب Review را انتخاب نمایید.
  • گزینه‌ ی New Comment را انتخاب کنید. اکنون فیلد مربوط به درج کامنت برای قسمت موردنظر از متن و یا قسمتی که نشانگر ماوس بر روی آن قرار گرفته است، ایجاد می شود.
  • کامنت خود را در فیلد ایجاد شده، درج کنید. هر موقع که کار شما به اتمام رسید، در خارج از پنجره‌ ی کوچک پیش رو که  مربوط به نظرات می باشد، کلیک کنید. اکنون نظرات در قسمت سمت راست پرونده برای شما نمایش داده خواهد شد.

 

نکاتی درخصوص بخش کامنت فایل ورد

  • کامنت ها می‌ توانند پس از ثبت ویرایش شوند اما گزینه‌ های کمتری در اختیار کاربران قرار می گیرند. تغییرات اساسی نظیر Bold کردن کلمات و یا تغییر دیزاین کلمات به صورت italic برای کاربران فراهم شده است.
  • قابلیت افزودن تصاویر در بخش کامنت ها هم تعبیه شده است ولی اندازه ی آنقدر کوچک است که به احتمال دریافت کننده ی فایل با مشکل خوانایی روبرو خواهد شد. استفاده از تصاویر بزرگ سبب می‌ شود تا قسمت راست تصاویر Crop شوند.
  • زمانی یک کامنت ثبت شد، متن داخل فایل که کامنت دریافت کرده است به صورت High Light  شده نمایش داده خواهد شد. در این ماین یک خط چین، متن High Light شده را به کامنت ثبت شده متصل می نماید. در صورتی که کاربری دیگر یک پرونده‌ ی اشتراک گذاری شده را اجرا نماید، متن به همان شکل و با هملن دیزاین نمایش داده خواهد شد.

نحوه تغییر نام در بخش کامنت فایل ورد

اساسا کاربران هر کامنتی که ثبت می نمایند با نام خود کاربر در ورد مورد ثبت و تایید قرار می گیرد ولی باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که قابلیت تغییر نام  نیز تعبیه شده است:

  • در داخل ویندوز  خود در ابتدا به مسیر File < Options < General رفته و سپس اسکرول به پایین، گزینه ی Personalize your copy of Microsoft Office را پیدا کنید و نام خودتان را در این بخش تغییر دهید.
  • در مکینتاش این گزینه را در مسیر Preferences > User Information جستجو کنید.

زمانی که به قسمت های مذکور رسیدید پس از ثبت نام خود حتما به این نکته توجه داشته باشید که گزینه‌ ی پایین اسم را انتخاب نمایید تا نرم افزار ورد خود را مجبور کنید که از این نام برای بخش نظرات شما استفاده کند.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: lifewire

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه گذاشتن کامنت در فایل ورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *