نحوه عملکرد تجهیزات لیزر پوست و مو و زیبایی زیر ذره بین

لیزر درمانی

پیشرفت تکنولوژی در ایران در حوزه لیزر و استفاده از آن در حوزه پوست و مو و زیبایی یکی از موضوعات مهم در حوزه پزشکی بشمار می رود. از این رو در این مقاله سعی میکنیم برخی از تجهیزات در این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

یکی از شرکت های فعال در این حوزه شرکت تجهیزان پزشکی پیشرو طب پرشیا می باید این شرکت وارد کننده تجهیزات پوست و مو و زیبایی و لاغری مورد استفاده توسط اطبا و مراکز درمانی می باشد. طب پرشیا دارا مجوز های لازم از وزارت بهداشت ایران می باشد که بصورت حرفه ای در حوزه ارائه و واردات تجهیزات فعالیت می نماید.

نحوه عملکرد تجهیزات لیزر پوست و مو و زیبایی زیر ذره بین

دستگاه رفع کننده موهای زائد یکی از دستگاه های مورد استفاده در این حوزه می باشد ، این دستگاه IPL و ایلایت Elight  نام دارد ، در این دستگاه با استفاده از روش غیر تهاجمی برای رفع موهای زائد در بخش های مختلف بدن از بین می رود ، از این دستگاه می توان در راستای درمان مشکلات پوستی ناشی از آفتاب و پیری پوست هم استفاده کرد.
دومین دستگاه مورد استفاده در این حوزه دستگاه DIODE می باشد  . این دستگاه با تابش نور به سمت موهای زاید ریشه مو را مورد تهاجم و بمباران قرار داده وباعث از بین رفتن موهای زاید می شود. این دستگاه با گرم کردن ریشه مو تا حد نابودی آن تابیده می شود به این عملکرد فوتوترمولیز گفته می شود. از این دستگاه می توان برای از بین بردن موهای زاید در صورت و بدن استفاده کرد.

سومین دستگاه برای عمل های زیبایی و لیزر مو دستگاه NDYAG می باشد این دستگاه از کاربرد های لیزری برای درمان موهای زاید در صورت و بدن بکار می رود درمان موهای زائد با لیزر به خاطر موثر بودن و سرعت بیشتر در عملکرد و عوارض کمتر بر الکترولیز ترجیح داده می شود. در این دستگاه از لیزر های Nd-YAG ، Diode ، Alexandrite ، Ruby استفاده می گردد.

دستگاه لیزر حذف تاتو چهارمین دستگاه زیبایی بشمار می رود این دستگاه کیوسوییچ Qswitch نام دارد که برای از بین بردن تاتو و رنگدانه های صورت و بدن افراد مورد استفاده قرار میگیرد.این دستگاه با استفاده از لیزر رنگدانه های داخل پوست را منفجر می نماید و آنها را به ذرات ریز تبدیل می نماید. در این عملکرد نقش اساسی در از بین بردن تاتو را سلول های ایمنی بدن انجام می دهد این سلول ها با ریزه خواری ریز شده رنگ ها تاتو را از بین می برد.

پنجمین دستگاه در حوزه لیزر پوست FRACTIONAL CO2 می باشد این دستگاه با نام لیزر CO2 مشهور است که علاوه بر بهبود اسکار ها و جوشگاه های پوستی سراسر بدن در دمان پوست و خصوصا شلی پوست و چروک اطراف چشم و دور دهان مورد استفاده قرار میگیرد.

ششمین دستگاه بکار رفته در بازسازی پوست و زیبایی پوست RF FRACTIONAL می باشد ، در دستگاه فرکشنال RF سوزني سوزن هایی با ضخامت میکرونی وارد قسمت های درم شده می شود و بازسازی پوست را انجام  می دهد . این دستگاه با برای جوانسازی فراکشنال آراف RF بهترین گزینه برای بازسازی پوست می باشد . در این روش عوارض جانبی کمی دیده می شود و در زمان بسیار کوتاه قسمت های تخریب شده به جالت اولیه باز میگردند. این روش یکی از بهترین روش ها برای تمامی تیپ های پوستی مورد استفاده قرار میگیرد.

دستگاه LPG از دیگر دستگاه های زیبایی می باشد که در حوزه لاغری مورد استفاده قرار میگیرد این دستگاه یکی از بهترین گزینه های برای درمان سلولیت و کاهش سایر و لاغری مورد استفاده قرار میگیرد.این سیستم با افزایش جریان خون زیر پوستی و افزایش تخلیه لنفاوری و حرکت دادن چربی زیر پوست باعث می شود چربی های موجود در بدن فرد باعث ایجاد جریان سیال چربی ها در بدن فرد می شود. سوخت و ساز در موضع افزایش قرار میگیرد.این عملکرد باعث می شود  در صورت تحرک فرد و کنترل تغذیه بدن از این چربی ها جهت انرژی مورد نیاز در بدن استفاده میشود.

دستگاه CAVITATION+RF ابزاری است که با استفاده از تاثیر امواج فرا صوتی در بافت چربی بدن جهت کاهش سایز مورد استفاده قرار میگیرد ، این امواج همچون امواج مورد استفاده در سونوگرافی می باشد. در کل از نظر امواج ارسال شده و نبود درد و بی خطر بودن این دو کاملا شبیه به هم هستند پس از استفاده از این دستگاه فرد هیچ احساس ناخوشایندی ندارد.

دستگاه DIODE LIPOLASER هم یکی از دستگاه های کاهش میزان چربی زیر پوست می باشد ، عملکرد این دستگاه بصورت سرپایی می باشد و در طی یک جلسه چاقی های موضعی از بین می رود ، تا کنون بهترین روش برای کاهش چربیهای موضعی استفاده از لیپوساکشن بوده است ، از عوارض لیپوساکشن می توان به ناهمواری و شلی پوست اشاره کرد ، و اما این دستگاه با روش لیزر و لیپولیز به کمک تابش لیزر و تحریک کلاژن و جمع شدگی کلاژن سبب سفت شدن پوست شده است ، گفتنی است تورم و کبودی بسیار کمتر و ناچیزی نسبت به روش لیپوساکشن وجود دارد.

از دیگر دستگاه های استفاده شده در از بین بردن مو های زاید می توان را ALEXANDRITE نام برد ، این دستگاه دارای بالاترین کارایی و حداقل عوارض برای از بین بردن مو های زائد می باشد. از این دستگاه می توان به انواع مختلف موهای نازک تا ضخیم اشاره کرد. این دستگاه یکی از پیشرفته ترین دستگاه های موجود در دنیا برای از بین بردن موهای زائد می باشد ، یکی از قابلیت های منحصر به فرد این دستگاه قابلیت تنظیم میزان طول موج قابل تابش می باشد .

دستگاه UV THERAPY روشی برای فتو تراپی در درمان بیماری های پوستی می باشد ، این دستگاه با اشعه الکترومنیتیک غیر یونیزه می باشد. این دستگاه فضای کمی از فضای کاری شما را خواهد گرفت و بسیار کم حجم است .

منبع  : www.pishro-teb.com

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه عملکرد تجهیزات لیزر پوست و مو و زیبایی زیر ذره بین

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *