نحوه ردیابی دستگاه های سرقتی

ردیابی دستگاه های سرقتی

ردیابی دستگاه های سرقتی | این روزها بازار دستگاه های دیجیتال بسیار نابسامان است و با گران شدن دلار هر روز قیمت این دستگاه های دیجیتال نیز در حال افزایش می باشد. اکنون این دستگاه ها حکم طلا و یا کالاهای گران بها را دارند و احتمال آن زیاد است که برای شما شرایطی ایجاد گردد که وقتی گوشی تان در دست شماست و یا کیف لپ تاپ را در دست خود گرفته اید به طور ناگهانی توسط افرادی مورد سرقت قرار بگیرد.

ردیابی دستگاه های سرقتی

افزایش قیمت اجناس الکترونیک فقط به رکود بازار ختم نمی گردد، بلکه سبب می شود تا آمار سرقت‌ را نیز بالا ببرد؛ مسئله ای که این اواخر به دفعات زیادی اتفاق افتاده است. دزدیده شدن و یا حتی گم کردن گوشی، لپ‌ تاپ، دوربین و مواردی از این دست برای صاحبان آن ها بسیار گران تمام خواهد شد، زیرا تهیه ی دوباره ی این کالاها با قیمت‌ های فعلی برای تعداد زیادی از افراد تقریبا غیر ممکن می باشد.

پس در این وضعیت بد نیست شانس‌ خود را امتحان نماییم که شاید دستگاه های از دست رفته یا سرقت شده، دوباره یافت شوند. یکی از بهترین روش ها برای اعلام نمودن سرقت و یا گم شدن لوازم دیجیتال، سامانه همیاب 24 می باشدکه زیر نظر معاونت اجتماعی و جلوگیری از وقوع جرم قوه قضائیه می باشد و با دفاتر خدمات دولت و همچنین اصناف موبایل و کامپیوتر سراسر کشور در همکاری می باشد.

استفاده از خدماتی که در این سامانه برای دستگاه های الکترونیک ارائه می شود فقط احتیاج به کد IMEI که بر روی جعبه ی دستگاه نیز نوشته شده است، دارد. انگونه که مدیریت این سامانه می‌ گوید در طول 6 ماه اول سال‌ جاری حدود 128 هزار مورد استعلام کالا پیش از خرید، در داخل این سامانه انجام شده است که شرایط رجیستری و سرقتی نبودن کالاها را تعیین می نماید.

ردیابی دستگاه های سرقتی

همانگونه که در صفحه ی ابتدایی سایت مشاهده می کنید، در کادر بالای صفحه محل وارد نمودن کد IMEI گوشی و تبلت به چشم می خورد تا معلوم شود که دستگاه شما رجیستری شده است یا نه؟ در شرایطی دستگاه شما رجیستر شده باشد، پیام شناسه دستگاه (IMEI) جزو شناسه‌ های قانونی ثبت شده است. به نمایش در می آید.

بیشتر بخوانید  دستگاه اسکیمر

ردیابی دستگاه های سرقتی

اگر گوشی و یا لپ ‎تاپ شما بمورد سرقت قرار گرفته است و یا گم شده است، می‌توانید با استفاده از گزینه ی دوم در صفحه ی ابتدایی یعنی بخش ردیابی و اعلام سرقت اطلاعات دستگاه خود شامل نوع کالا، کمپانی سازنده، کد IMEI، نحوه مفقودی و اطلاعات تماستان را وارد نمایید. در آخر صفحه گزینه‌ ای هم وجود دارد که شما به راحتی می‌ توانید در این مدت زمان، امکان پیگیری در شبکه ی مخابراتی کشور را انتخاب نموده که البته این کار حداقل برای 60 روز به علاوه ی ثبت درخواست شما و سامانه ی اطلاع رسانی در کشور، 22.500 تومان هزینه دارد.

ردیابی آفلاین

امکان ردیابی نمودن گوشی‌ های گم شده و به سرقت رفته از روش های غیر آنلاین نیز امکان پذیر است و به منظور انجام این کار، فرد در ابتدا باید به مراجع قانونی و قضایی مراجعه کرده و 3 نامه برای 3 اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل دریافت نماید و نامه‌ ها را به آن ها تحویل نماید و خودش به طور شخصی و حضوری نتایج آن ها را پیگیری نماید.

ردیابی دستگاه های سرقتی

در مرحله ی بعدی کاربر می‌تواند اطلاعاتی که وارد نموده است، چک کند و پس از آن با انتخاب بانک ، مبلغ تعیین شده را بپردازید.

ردیابی دستگاه های سرقتی

در آخر نیز بعد از پرداخت مبلغ تعیین شده، درخواست شما در سایت موردنظر ثبت شده و پیام فعال‌ سازی و نتایج جستجوی دستگاه، به شماره ی شما پیامک خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

3/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه ردیابی دستگاه های سرقتی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *