نحوه حذف مخاطبین تکراری در سیستم عامل اندروید

حذف مخاطبین تکراری

اگر شما نیز از کاربران دستگاه های اندرویدی هستید، به احتمال در لیست مخاطبین خود تعدادی مخاطب تکراری دارید که هر زمان لیست آن ها را بررسی می نمایید به شماره های مختلفی بر می خورید. در این میان بعضی از کاربران دوست دارند تا لیست مخاطبان آن ها درهم و برهم نباشد و بتوانند به سرعت به همه ی شماره تماس های یک شخص که در گوشی خود ذخیره سازی نموده اند، در یک جا دسترسی پیدا کنندو یا شماره تماس های تکراری را به طور کامل حذف کنند.

با استفاده از Contacts اندروید

قطعا وقتی که تصمیم گرفته اید تا مخاطبان تکراری خود را حذف نمایید اولین بخشی که باید به سراغ آن بروید، بخش Contacts دستگاه اندرویدی شما می باشد. البته روش کار با بخش Contacts گوشی های اندرویدی مختلف با یکدیگر تفاوت دارد ولی تقریبا یک پروسه ی یکسان را در مقابل کاربران قرار می دهند و در صورتی که کمی وقت بگذارید قطعا می توانید به مواردی که به دنبال آن ها هستید، دسترسی یابید.

حذف مخاطبین تکراری

به منظور حذف یک مخاطب تکراری آسان ترین روش این است که بعد از یافتن آن، کلید سه نقطه را فشار دهید و گزینه ی Delete را انتخاب نمایید ولی در صورتی که از یک فرد دو مخاطب مختلف دارید که در یکی از شماره تماس های و در دیگری ایمیل آدرس ایشان قرار دارد، در آن زمان باید روشی به منظور ادغام این دو مخاطب بیابید. کاربران دستگاه های اندرویدی در اکثر موارد به منظور انجام این کار باید بعد از ورود به بخش Contacts با زدن دکمه ی منو به دنبال گزینه ی Suggestions باشند. در این قسمت به احتمال گزینه‌ ای به نام Clean up duplicates مشاهده خواهید کرد که با فشردن آن می‌ توانید به طور خودکار و یا دستی همه ی مخاطبان تکراری خود را حذف و یا ادغام نمایید.

البته همانطور که قبلا گفتیم که این پروسه در سایر گوشی های هوشمند اندرویدی متفاوت می باشد. در صورتی که اینگونه بود تنها لازم است تا یک جستجوی ساده در گوگل انجام بدهید تا در اتسرع وقت روش های مناسبی در اختیارتان شما قرار داده شود.

با استفاده از حساب کاربری Gmail

گاهی اوقات احتمال دارد که بهترین روش به منظور حذف و یا ادغام مخاطبان تکراری استفاده از نسخه ی تحت وب جیمیل باشد. با استفاده از این نرم افزار تحت وب Gmail آزادی عمل بیشتری دارید و در برخی از موارد حتی می‌ توانید با استفاده از آن ها کمی به کارهای خود سرعت بدهید. به منظور حذف و یا ادغام مخاطبان تکراری با استفاده از این سرویس آنلاین در ابتدا باید بر روی منوی کشویی جیمیل کلیک کنید و سپس از بین گزینه‌ های موجود به دنبال Contacts بروید. در زمان ورود به قسمت Contacts، گوگل با نمایش یک نوتیفیکیش به شما در خصوص مخاطبان تکراریتان اطلاع رسانی می نماید. بر روی لینک این نوتیفیکیشن کلیک نمایید تا بتوانید با استفاده از آن مخاطبان تکراری خود را حذف و یا ادغام کنید.

حذف مخاطبین تکراری

البته در صورتی که نوتیفیکیشن مذکور را نیز ندیدید، نگران نباشید زیرا می توانید به صفحه مربوط به مخاطبین تکراری با استفاده از منوی کشویی قسمت Contacts دسترسی پیدا کنید. تنها لازم است تا این منوی کشویی را بیرون بکشید و در آخر بر روی گزینه ی Duplicates کلیک نمایید.

با استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی

با تمامی این تفاسیر در صورتی که علاقه ای به استفاده از ابزارهای داخلی سیستم عامل اندروید ندارید، بهترین گزینه برایتان استفاده از اپلیکیشن های اختصاصی در این زمینه می باشد. اگر بخواهیم دسته بندی های لازم را انجام بدهیم، به احتمال به منظور حذف و یا ادغام مخاطبان تکراری اپلیکیشن Simpler Merge Duplicates به عنوان بهترین اپلیکیشن گوگل پلی باشد.

حذف مخاطبین تکراری

باید به این نکته نیز اشاره داشته باشیم که نحوه ی کار با رابط کاربری این اپلیکیشن به هیچ عنوان کار سختی نیست. تنها لازم است تا این اپلیکیشن را نصب کرده و در دستگاه خود اجرا نمایید. این اپلیکیشن در ابتدا سریعا مخاطبان تکراری گوشی شما را شناسایی می نماید و لیستی از آن‌ ها در اختیار شما قرار می دهد. شما با مشاهده ی این لیست می توانید به ببینید که کدام مخاطبین در دفترچه تلفن شما تکراری هستند.

اکنون باید به این نکته اشاره کنیم که اصولا این دسته از نرم افزارها به منظور دسترسی به مخاطبیان شما، درخواست ارائه ی دسترسی به موارد متعددی را به شما می دهد. در صورتی که بحث محافظت از حریم خصوصی برای شما اهمیت دارد، بهتر است تا از ابزارهای داخل سیستم عامل اندروید استفاده نمایید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: androidpit

3/5 - (3 امتیاز)

نظرات در مورد : نحوه حذف مخاطبین تکراری در سیستم عامل اندروید

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *