نحوه تار کردن پس زمینه عکس ها در فتوشاپ

فتوشاپ

اساسا یکی از هنرهای عکاسی، هنر ادیت عکس می باشد که بسیاری از افراد با دیدن تصاویر با کیفیت مجذوب آن ها می شوند. به خودی خود تصاویر جذاب هستند ولی گاهی برای تاکیید بر روی یک سوژه باید کارهایی بر روی عکس انجام داد که تصویر جذاب تر گردد. در این بخش قصد داریم که نحوه ی تار کردن پس زمینه ی عکس ها در فتوشاپ را برای شما شرح دهیم.

گام نخست

دقیقا وقتی که تصویر موردنظر خود را در فوتوشاپ باز کردید، بدون اتلاف وقت مسیر Filter > Blur Gallery > Field Blur را دنبال نمایید. با باز شدن صفحه ی Field blur، می‌ توانید با انتخاب محیط‌ هایی که قصد دارید، تار شوند بپردازید و با استفاده از ابزاری که در قسمت راست تصویر قرار دارند، مقدار تاری منطقه مورد نظر را تعیین کنید.

گام دوم

فتوشاپ

به طورکلی، پین‌ های تار کننده ابزاری هایی هستند که به فوتوشاپ می‌ گویند کجای عکس باید به چه مقدار تار شوند. با باز شدن صفحه ی Field blur، خود فوتوشاپ به طور اتوماتیک اولین پین تار کننده را بر روی تصویر قرار می‌ دهد. این پین را بسیار آسان با ماوس خود گرفته و آن را بر روی پس زمینه یا دورترین منطقه تصویر نسبت به نقطه ی کانونی بیندازید. اکنون از قسمت سمت راست، با اسلایدر تاری مقداری بازی کنید تا میزان تاری آن بخش به اندازه دلخواه شما نزدیک گردد. البته از جایی که قسمت پین اولیه فاصله ی زیادی با نقطه ی کانونی دارد، بیشترین مقدار تاری را در آن نقطه خواهید داشت. در عکسی که در زیر شاهدش هستید، مقدار تاری بر روی 100 قرار داده شده است.

گام سوم

فتوشاپ

اساسا به محض آغاز به کار با ابزار Field blur، همه ی تصویری که تصمیم دارید بر روی آن فعالیت کنید به حالت تار در می‌ آید. برای اینکه سوژه را از این شرایط خارج نمایید، باید ماوس خود را به بالاترین نقطه‌ ای که از سوژه مشخص است ببرید و تنها با یک کلیک، پین تار کننده ی تازه‌ ای بر روی آن ایجاد کنید. اکنون باید به سراغ اسلایدر تاری بروید و مقدار آن را به صفر برسانید. با انجام این کار، پس‌ زمینه‌ ای کاملا تار خواهید داشت که سوژه‌ ای به طور کامل واضح و گیرا در مرکز آن می باشد. در ادامه بر روی سایر نقاط سوژه هم پین‌ های تار کننده‌ ای با مقدار تاری صفر ایجاد نمایید تا هیچ کجا سوژه ی خبری از تاری مفرط باقی نماند. البته تلاش کنید تا حد امکان تعداد پین‌ ها بر روی سوژه خیلی زیاد نشود.

بیشتر بخوانید  نسخه دوم چاپگر جیبی عکس ال جی در CES 2014 رونمایی می شود

قدم چهارم

با انجام سه مرحله بالا، به احتمال اکنون سوژه شدیدا واضحی است که در دنیایی تیره و تار پنهان شده است. البته این مقدار از تاری و روشنی مقداری غیر طبیعی می باشد و بهتر است تا به منظور حفظ کیفیت و زیبایی تصویر کاری کنید که از مقدار تاری بخش های نزدیک به نقطه ی کانون کاهش یابد. برای انجام این کار باید از پین‌ های بیشتری بر روی تصویر استفاده کرده و تلاش کنید با هر مرحله نزدیک شدن به سوژه و نقطه کانونی، از مقدار تاری پین‌ ها بکاهید. این بحث یعنی بهتر است تا میزان تاری پین‌ های نزدیک به سوژه هر چه بیشتر به سمت صفر نزدیک گردد و به محض رسیدن به پین‌ های دورتر این میزان به مرور افزایش خواهد یابد. پس اساسا باید به فاصله ی سوژه از پین‌ ها به منظور افزایش یا کاهش میزان تاری توجه داشت تا نتیجه آخر، تصویری واقع گرایانه‌ تری ارائه دهد.

قدم پنجم

وقتی که در نهایت از جا گذاشتن و میزان تاری پین‌ ها راضی بودید و تصویر شما همانی شد که دنبالش بودید، شاید بد نباشد که مقداری هم با تنظیمات افکت تاری فوتوشاپ بازی کنید تا زیبایی تصویر نهایی دو برابر گردد. البته این قسمت از کار کاملا اختیاری می باشد و در صورتی که احتیاجی به دست بردن در تنظیمات افکت تاری نمی‌ بینید احتیاجی نیست که به هیچ عنوان به سراغش بروید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه تار کردن پس زمینه عکس ها در فتوشاپ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *