موتور سیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نخواهند شد

موتور سیکلت

همانطور که می دانید هوای تهران این روزها بسیار آلوده می باشد و این روزها حال تهران خوب نیست. دلیل عمده ی این آلودگی هوای تهران نیز مربوط به وسایل نقلیه ی فرسوده می باشد؛ اعم از موتور سیکلت ها، اتومبیل ها و اتوبوس ها. در همین راستا رئیس پلیس راهنمایی کشور و رئیس اتحادیه ی فروشندگان موتور سیکلت تهران، محمد خادم منصوری، خبر داد که هیچ کدام از موتور سیکلت های کاربراتوری در تهران پلاک نخواهند شد و همچنین واردات این نوع موتور سیکلت ها نیز متوقف می شود و قطعا در بازار قیمت آن ها با افت زیادی رو به رو خواهد شد.

براساس توصیه های خادم، افراد باید از موتورهای برقی و انژکتوری استفاده نمایند:

موتورهای برقی و انژکتوری هم اکنون جایگزین موتورهای کاربراتوری شده اند و موتورهای کاربراتوری نیز به دلیل ایجاد آلودگی هوا دیگر پلاک نخواهند شد.

آلودگی هوا در سطح کشور مهمترین آسیب تردد موتور سیکلت ها می باشد، هم اکنون حدود 11 میلیون موتور سیکلت در کشور تردد دارند که 2.5 میلیون از آن ها موتورهای کاربراتوری هستند که بدیل عدم انجام معاینه فنی توسط موتور سواران، علی رغم اجباری شدن آن، میزان آلودگی موتور سیکلت ها در شهرهای بزرگ به 30 درصد رسیده است. هم اکنون قوانین و مقررات کیلدی در خصوص کاهش آلودگی هوا، ممنوعیت شماره گذاری موتورهای کاربراتوری و ترویج استفاده از موتورهای برقی با تولید آن ها در داخل کشور می باشد که تاکنون به این مسئله توجهی نشده بود.

موتور سیکلت

اما منصوری با صحبت های خود امیدی دوباره برای دیدن آسمان آبی تهران را برای افراد ایجاد نمود. بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی کشور در طول 10 سال گذشته حدود 55 هزار نفر از فوتی های تصادفات رانندگی، راکبان موتور سیکلت های بودند. به طورکلی در سال 4 هزار موتورسوار نیز جان خود را در سوانح رانندگی از دست داده اند و این مسئله در حالیست که از 11 میلیون موتور سوار تنها 300 هزار نفر دارای بیمه می باشند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران

نظرات در مورد : موتور سیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نخواهند شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *