معرفی شورولت کوروت ZR1

شورولت کوروت

نسل جدید شورلت کوروت این بار با نام کوروت ZR1 در میان اتومبیل های این کمپانی آمریکایی ظاهر شد تا تصویر جدیدی از یک خودروی آمریکایی با ظاهری متفاوت را برای طرفداران این کمپانی رقم بزند. اگر به تاریخ کمپانی شورولت نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که چهارمین خودرویی است که با این نام (ZR1) معرفی شده است و بر اساس ادعای این کمپانی، ZR1 جدید یکی از قوی ترین خودروهای تاریخ شورولت خواهد بود.

ZR1 که قرار است در سال 2019 عرضه شود، دارای یک پیشرانه ی قدرتمند LT5 خود کمپانی شورولت خواهد بود که دارای یکی از پیشرفته ترین سوپرشارژها می باشد. پیشرانه ی 8 سیلندری این خودرو دارای طراحی V شکل و قدرت 755 اسب بخاری با گشتاور نیروی 969 نیوتون بر متر می باشد و طرفداران این خودرو می توانند جعبه دنده ی 7 سرعته و یا 8 سرعته با پدال دستی و یا اتوماتیک را سفارش دهند.

پیشرانه ای که قرار است به روی ZR1 استفاده شود، به روی هیچ یک از خودرو های این کمپانی استفاده نخواهد شد تا یک پیشرانه ی بی همتا باشد. سری قبل این پیشرانه که به روی شورولت کوروت ZO6 استفاده شده است پس از گذشت 8 سال تبدیل به پیشرانه ی دارای سوپر شارژ و اینتر کولر قدرتمند با نام LT5 شده است که راندمانی 52 درصد بالاتر از سری پیشین خود دارد.

از نظر آیرودینامیک اگر بخواهیم به این خودرو نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که نسبت به ZO6 بهبودهایی داشته است که و با استفاده از فیبر کربن در طراحی کیت بدنه ی این خود را تفاوت های زیادی را نسبت به ZO6 به ارمغان آورده است. نیروی عمود بر سطحی که توسط ZR1 به عمل می آید چیزی حدود 435 کیلوگرم می باشد تا این خودرو علاوه بر طراحی اسپرت برای سرعت های بالا در پیست نیز آماده باشد. موضوع جالبی که در خصوص بال عقب این خودرو مطرح است، این است که مستقیما به روی شاسی خودرو سوتر شده است و تنها به بدنه متصل نمی باشد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی شورولت کوروت ZR1

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *