معرفی آیفون Xr اپل | آیفون 10 آر

آیفون Xr

آیفون Xr | شب گذشته کمپانی اپل از 3 گوشی آیفون خود رونمایی به عمل آرد که دو گوشی آیفون Xs و آیفون Xs Max به عنوان پرچمداران این کمپانی با ابعاد صفحه نمایش 5.8 و 6.5 اینچی به بازار عرضه خواهند شد و از طرفی یک گوشی میان رده با نام آیفون Xr با ابعاد صفحه نمایش 6.1 اینچی به بازار عرضه شد. اکنون بسیاری از طرفداران کمپانی اپل احتمال دارد که به این موضوع فکر کرده باشند، دلیل اینکه اپل آیفون Xr را معرفی کرد چه بود؟!

آیفون Xr

آیفون Xr

در پاسخ باید بگوییم، همانطور که می دانید گوشی هایی که برچسب پرچمدار به خود می گیرند از قیمت بالاتری برخوردار هستند و در این میان باید یک گوشی میان رده نیز معرفی گردد تا مشخصات نسبتا بالایی داشته باشد و اینکه باید قیمتی معقول تر را به کاربر ارائه دهد. آیفون Xr  کمپانی اپل به‌ عنوان یک گوشی هوشمند میان‌ رده، با صفحه نمایش 6.1 اینچی بدون حاشیه‌ و مشابه با آیفون 10 که سال گذشته معرفی شد در دسترس می باشد.

آیفون Xr

صفحه نمایش iPhone XR کمپانی اپل با رزولوشن 1792 در 828 پیکسل و از نوع LCD بسیار قدرتمند با صفحه‌ ی لمسی خازنی 120 هرتزی معرفی شده است. این صفحه نمایش از چگالی پیکسل 326 نقطه در هر اینچ بهره مند می باشد و دارای 1.4 میلیون پیکسل است. بر اساس ادعای سخنگوی کمپانی اپل، صفحه نمایش آیفون 10 آر که Liquid Retina اسم گذاری شده است، دارای بیشترین میزان دقت رنگ بوده و پیشرفته‌ ترین نمونه‌ی صفحه نمایش های LCD موجود در جهان می باشد. بریدگی موجود در بالای نمایشگر این گوشی هوشمند اپل محل قرارگرفتن سیستم تشخیص چهره‌ Face ID و دوربین FaceTime شبیه به دو آیفون جدید سری Xs است که قسمتی از این سیستم نیز محسوب می گردد.

آیفون Xr

در واقع کمپانی اپل با معرفی نسخه ی میان‌ رده‌ ی آیفون 10 آر با سیستم تشخیص چهره‌ ی Face ID، رسما آیفون‌ های مجهز به سنسور اثر انگشت و دکمه‌ ی هوم را از رده خارج اعلام نمود. دوربین تکی این آیفون میان‌ رده‌ ی کمپانی اپل دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی عریض با کیفیت تصویر 2160p به همراه لرزش‌ گیر اپتیکال می باشد. اندازه‌ ی پیکسل سنسور تصویر این دوربین برابر با 1.4 میکرومتر می باشد. علاوه بر این، دوربین مذکور دارای گشودگی دیافراگم f/1.8، لنز 6 تکه و یک فلاش ال ای دی چهارگانه‌ (Dual Tone) بهبود یافته می باشد. این فلاش دوربین مجهز به سنسور تشخیص سوسو زدن تصویر نیز می باشد. دوربین سلفی آیفون XR اپل نیز به سنسور 7 مگاپیکسلی مجهز شده که از قابلیت کنترل عمق جلوه‌ ی ویژه‌ی بوکه بهره مند می باشد.

بیشتر بخوانید  نحوه بهبود قابلیت 3D Touch

آیفون Xr

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : معرفی آیفون Xr اپل | آیفون 10 آر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *