مشکل اساسی یافت شده در بلوتوث گوشی های اندروید و آیفون

بلوتوث

بلوتوث | این روزها مسئله ی امنیت دستگاه های هوشمند در دنیا مطرح می باشد که باید تمامی برندهای معروف نظیر اپل، سامسونگ و گوگل نسبت به آن ها توجهات ویژه ای داشته باشند. در این میان گویا این دفعه در بلوتوث گوشی های اندرویدی و آیفون مسئله ای امنیتی بافت شده که بسیاری از افراد از آن بی اطلاع هستند و این مشکل توسط متخصصین گروه پاسخگویی حوادث رایانه ای یعنی CERT کشف شده است.

براساس گزارش منتشر شده از سوی این متخصصین ، تعداد بسیار زیادی از این گوشی های بلوتوث‌ دار، که تنها به گوشی های هوشمند محدود نمی باشند، دارای مسائل امنیتی جدی هستند. لازم به ذکر است که علاوه بر گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها، تبلت‌ ها و سایر دستگاه ها نیز هرچه سریع‌ تر نیاز به تعمیر دارند. این مشکل در رمزگذاری داده‌ ها می باشد و زمانی که اطلاعات از یک دستگاه به دستگاه دیگر ارسال می گردد، ایجاد می شود.

این مسئله به این صورت است که یکی از موارد رمزگذاری به‌ نام کلید تبادل دیفی هافمن به درستی کار نمی کند و این موضوع بدان معنی است که اگر هکری در محدوده‌ ی ارتباط بلوتوثی شما باشد، به راحتی می‌ تواند تمامی اطلاعاتی را که به‌ اشتراک گذاشته شده است، هک نماید. این هک علاوه بر اطلاعات و داده ها، تمامی کدهای احراز هویت دو گوشی متصل به هم را شامل می گردد.

تمامی دستگاه های هوشمندی که از چیپ‌ ست های اینتل، برودکام و کوالکام استفاده می نمایند، با این مشکل دست و پنجره نرم می کنند.ولی یک خبر خوب داریم و یک خبر بد؛ خبر خوب این است که هیچ خطری کاربرانی را که از خرداد ماه به‌ بعد بروزرسانی امنیتی  دستگاه خود را نصب نموده اند، تهدید نمی نماید، ولی افرادی که این آپدیت را انجام نداده‌ اند در خطر هستند و هر چه سریعتر باید آخرین بروزرسانی دستگاه خود را انجام بدهند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  بهترین آنتی ویروس های اندروید

نظرات در مورد : مشکل اساسی یافت شده در بلوتوث گوشی های اندروید و آیفون

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *