مشخصات اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام افشا شد

اسنپدراگون ۶۷۰

آخرهای سال پیش اخبار متفاوتی در مورد ارائه از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام در رسانه های مختلف دنیا انتشار یافت و اکنون زمان تراشه میان رده و تراشه مورد نظر اسنپدراگون ۶۷۰ خواهد بود. بر اساس گزارشات وین فیوچر، این تراشه میان رده قرار است جای اسنپدراگون ۶۶۰ را بگیرد و با معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد.

استفاده از این تکنولوژی ۱۰ نانومتری در ساخت این تراشه به مصرف پایین و بهینه آن کمک زیادی خواهد کرد. تراشه های پرچمدار و قوی اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ نیز از این معماری استفاده کرده اند. بر اساس اطلاعات گزارش شده ، اسنپدراگون ۶۷۰ به کلاستر بهبود یافته ی Cortex A55 با ۶ هسته ی کم مصرف موسوم به Kyro 300 Silver  مجهز خواهد شد. کلاستر قوی تر از دوهسته‌ای Cortex A75 با نام Kyyro 300 Gold  استفاده خواهد کرد. فرکانس هسته های کم مصرف و قوی دستگاه به ترتیب ۱.۷ و ۲.۶ گیگاهرتز قرار خواهد گرفت. این چنین ترکیب ها از هسته ها و فرکانس های تنظیم شده آن ها ، عملکرد میان رده اسنپدراگون ۶۶۰ و ۸۴۵ را به وجود خواهد آورد.

بر اساس اطلاعات گزارش شده، هر کلاستر این تراشه ۳۲ کیلوبایت کش L1 که میان ۱۲۸ کیلوبایت کش L2 و ۱۰۲۴ کیلوبایت کش L3 است، خواهد داشت. واحد گرافیکی آدرنو ۶۱۵ که با اسنپدراگون ۶۷۰ جفت می شود، دارای فرکانسی میان ۴۳۰ تا ۶۵۰ مگاهرتز خواهد داشت و برای انجام کار های گرافیکی سخت، حالت توربو با فرکانس ۷۰۰ مگاهرتز مورد استفاده قرار می گیرد. این واحد گرافیکی دارای دوربین دوگانه و انتظار داریم گوشی های با چهار دوربین را پشتیبانی کند ولی هنوز بیشترین مقدار رزولوشن این دوربین ها معلوم نیست. می توان حدس زد که دوربین های ۱۳ و ۲۳ مگاپیکسلی را ترکیب خواهند کرد.

تراشه متوسط جدید کوالکام به مودم X2X کوالکام مجهز می شود و به صورت تئوری می تواند به سرعتی معادل یک گیگابایت در هر ثانیه برسد. دو استاندارد حافظه فلش UFS و EMMC 5.1 توسط این تراشه جدید پشتیبانی می شود. قبل از این موضوع شایعاتی در ماه دسامبر سال قبل، مشخصات مختلفی از این تراشه دیدیم که برخی از قسمت ها با گزارشات جدید همخوانی ندارد و معلوم نیست که این تراشه چه زمانی عرضه می شود ولی با این وجود MWC فرصت خوبی را برای عرضه این تراشه قرار خواهد داد.

بنظر می رسد که عرضه اسنپدراگون ۶۷۰ در نیمه اول سال جاری و احتمال حضور این تراشه در MWC را افزایش می دهد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مشخصات اسنپدراگون ۶۷۰ کوالکام افشا شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *